کد خبر:112346
پ

طرح شهدای قریب در لرستان به تأسی از حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: به مناسبت هفته ورود آزادگان به کشور طرح شهدای قریب در استان به تأسی از حضرت رقیه(س) که در اسارت شهید شد، برگزار می‌شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی بیست و یکم مردادماه در دومین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور استاندار، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: شورای ترویج در لرستان یکی از قوی‌ترین جلسات شورای ترویج کشور است، بطوری که در دو هفته گذشته ریاست بنیاد شهید در حضور رئیس جمهوری، شورای ترویج استان لرستان را به عنوان نمونه و الگو معرفی کرد.

وی افزود: در اساسنامه شورای ترویج ۱۵ مدیرکل حضور دارد، در حالی که در لرستان تنها استانی هستیم که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این مجموعه هستند و همه جلسات تاکنون با حضور استاندار برگزار شده و بسیاری از مصوبات شورای ترویج جنبه ملی پیدا کرده و به عنوان الگو معرفی شده است.

هاشمی با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور، خاطرنشان کرد: در هفته آزادگان همه دستگاه‌های اجرایی از آزادگان مجموعه‌ها تجلیل کنند.

این مسئول گفت: به تأسی از حضرت رقیه(س) که در اسارت شهید شد امسال طرح شهدای قریب برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وجود ۱۵ شهید قریب در استان، آزادگانی که در اسارت به شهادت رسیده و در زندان‌های رژیم بعثی به خاک سپرده شده‌اند، گفت: حدود ۱۰ پیکر از این شهدا به کشور باز نگشته‌اند.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام در همه شهرستان‌ها سخنرانی آزادگان پیش از خطبه‌های نماز جمعه است.

هاشمی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده حضور آزادگان و بیان خاطرات در برنامه‌های تلویزیونی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر تصریح کرد: استان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و ۱۰۰ مهمان خارجی است.

وی با اشاره به اینکه بحث یک درصدی بودجه ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی لرستان است، گفت: این موضوع با معاونت و مدیریت برنامه‌ریزی استان و مدیرکل امور اقتصادی این قضیه حل شد و به زودی به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

هاشمی افزود: هر کتاب، فیلم و نوشته‌ای در بحث ایثار و شهادت به چاپ برسند و نشر پیدا کند باید به تایید کمیته فرهنگی هنری بنیاد شهید برسد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری