کد خبر:22758
پ

طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند

نخعی با بیان این که اعلام وزیر نفت مبنی بر شیوه جدید توزیع بنزین بدون هماهنگی با مجلس بوده است،گفت: این که چرا این طرح پیش از تصویب مجلس اعلام شده را باید دوستان قوه مجریه پاسخ بدهند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، دو روز پیش بود که وزیر نفت در جمع خبرنگاران عنوان کرد که دولت مصمم است یارانه‌ای را که امروز به خودروها داده می‌شود به تمامی مردمی که خودرو ندارند نیز تعلق بگیرد و بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند. طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند.

جواد اوجی ، وزیر نفت ، افزود: کار کارشناسی صورت گرفته که توزیع بنزین عادلانه شود و همه می‌توانند از این فرآورده بهره‌مند شوند.همه جوانب تغییر توزیع یارانه بنزین دیده شده و برنامه این است که در قشم و کیش به صورت آزمایشی و با نرخ ۱۵۰۰ تومان دولتی و ۳هزار تومان آزاد توزیع شود.

اما صبح امروز سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شوری اسلامی،مصطفی نخعی، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره این موضع وزیر نفت گفت: در روزهای اخیر صحبت‌هایی درباره اعمال سیاست‌های جدید در حوزه توزیع بنزین مطرح شده اما واقعیت این است که در مجلس شورای اسلامی مصوبه و سیاست جدیدی در این باره مطرح نشده و هماهنگی لازم هم صورت نگرفته است.

مصطفی نخعی اظهار کرد: این قضیه سال گذشته در حد یک طرح و ایده در کمیسیون مجلس مطرح شد اما به یک برنامه و مصوبه تبدیل نشده؛ طبیعتاً اگر قرار باشد ایده‌ای به یک برنامه جدید تبدیل شود آن هم در این حوزه که حساسیت خاصی هم دارد مستلزم هماهنگی‌های لازم بین همه ارکان نظام است. اکنون که در صبح هشتم دی ماه ۱۴۰۰ با شما صحبت می‌کنم هیچ برنامه جدیدی برای تغییر در شیوه توزیع بنزین در مجلس مطرح نشده و در نتیجه و زیرساخت لازم هم برای آن فراهم نشده است.

وی در ادامه با رد شایعات مربوط به گرانی بنزین هم گفت: دولت، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرده که در آن گران‌ شدن بنزین و حامل‌های انرژی مطرح نشده است، برنامه خاصی برای گران شدن بنزین نداریم چون اگر چنین برنامه‌ای وجود اشت دولت باید در بودجه آن را اعلام می‌کرد، هرگونه ارقامی در این زمینه و اصولاً هر طرحی که برای دولت درآمد یا هزینه داشته باشد به هماهنگی با مجلس نیاز دارد و باید در قانون مجلس بیاید.

به گزارش آنا، نخعی با بیان این که اعلام وزیر نفت مبنی بر شیوه جدید توزیع بنزین بدون هماهنگی با مجلس بوده است افزود: این که چرا این طرح پیش از تصویب مجلس اعلام شده را باید دوستان قوه مجریه پاسخ بدهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری