کد خبر:92541
پ

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تا پایان مرداد ادامه دارد

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: به منظور حمایت از کارفرمایان واحدهای تولیدی در استان، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد سال جاری ادامه دارد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سید صلاح قریشی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران کردستان در سنندج، در تشریح این طرح اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال «مهار تورم رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری و به منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی، این بخشنامه از ابتدای خرداد اجرایی شده است.

وی افزود: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در صورتی که کارفرمایان برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، اقساط ماهیانه ۱۲ ماه را انتخاب کنند از ۱۰۰ درصد، اقساط ۱۸ ماهه از ۸۵ درصد و اقساط ۲۴ یا ۳۶ به ترتیب ۷۵ و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایان مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود تا حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.

قریشی تاکید کرد: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی و یکم مرداد ماه ثبت کنند و ظرف ۱۰ روز بعد از ثبت، از طریق همین سامانه درخواست خود را پیگیری کنند.

بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی در کردستان تا پایان مرداد ادامه دارد


وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به شرکای اجتماعی این سازمان است و مردم سهامدار اصلی آن هستند، افزود: در کردستان ۲۱۸ هزار بیمه شده اصلی داریم که ۶۶۳ هزار نفر را شامل می‌شود و ضریب نفوذ و پوشش بیمه‌ای در استان ۳۹.۸ درصد است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: ۵۴ درصد جمعیت شهری کردستان از امکان بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت، بیمه بیکاری، بلند مدت و مستمری سه گانه در استان به بیمه گذاران پرداخت شد.

قریشی افزود: در همین زمینه، در ۲ ماه اول سال جاری نیز ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان پرداخت شده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که تعهدات سازمانی نسبت به مستمری بگیران را به موقع انجام دهیم چرا که مستمری تنها منبع درآمد بسیاری از این افراد است و نباید در پرداخت آنها هیچ وقفه‌ای داشته باشیم که تاکنون به همین منوال بوده است.

۱۸ هزار و ۷۰۰ کارگاه تولیدی فعال در کردستان، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری