کد خبر:91824
پ

طالبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل را اتهاماتی بی‌اساس دانست

دقایقی پیش سخنگوی طالبان در واکنش به بیانیه شورای امنیت گفت که ادامه‌ تحریم‌های سازمان ملل از تعصب و تضاد با اصول استقلال و عدم مداخله بوده و اتهاماتی بی‌اساس علیه این گروه است.

طالبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل را اتهاماتی بی‌اساس خواند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل را «یک‌جانبه، نامتوازن و دور از واقعیت» خواند.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌تازگی در گزارشی اعلام کرد که طالبان به سیاست‌های «مستبدانه‌ پشتون‌محور» و حذف سال‌های ۱۹۹۰ شان بازگشته‌اند، طالبان امروز (یک‌شنبه، ۲۱ خرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این چنین‌ گزارش‌ها و ادامه‌ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، «از تعصب و تضاد با اصول استقلال و عدم مداخله است».

ذبیح‌الله مجاهد خاطرنشان کرد که در گزارش شورای امنیت سازمان ملل اتهامات «بی‌اساس» علیه طالبان منعکس شده است.

وی افزود: ادعاهای اختلاف میان رهبران طالبان، حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، دست‌داشتن اعضای طالبان در قاچاق مواد مخدر و انحصار قدرت توسط این گروه، بی‌اساس و «دشمنی آشکار با مردم و نظام مستقل و تکرار تبلیغات بیهوده و مغرضانه‌ ۲۰ سال گذشته» است.

شورای امنیت در بخشی از گزارش خود اعلام کرد که اختلاف میان طالبان بر سر تقسیم سمت‌ در ساختار دولت و ادارات محلی نیز قابل ملاحظه است.

به‌ گفته شورای امنیت، شکاف اصلی در رهبری طالبان، بین جناح‌هایی است که از پایگاه‌های قدرت قندهار و کابل نمایندگی می‌کنند؛ از جمله سراج‌الدین حقانی و ملا یعقوب در کابل و ملاهای وفادار به هبت‌الله آخوندزاده در کابل و قندهار.

در گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد طالبان متهم شده‌اند که به توافق‌نامه‌ دوحه مبنی بر قطع رابطه با گروه‌های تروریستی، از جمله القاعده عمل نکرده‌اند.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری