کد خبر:90804
پ

صدور حکم محکومیت ۳۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی کردستان

رییس کل دادگستری استان کردستان از صدور حکم محکومیت ۳۰ نفر از مدیران، شهرداران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، از روابط عمومی دادگستری کل کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در این رابطه اظهار کرد: این محکومیت ها متعاقب بررسی گزارش های بازرسی کل استان کردستان در دادگستری استان در مبارزه قاطع با فساد در دستگاه‌های اجرایی و اعلام جرم علیه خاطیان صادر شد.

وی تدلیس در معاملات دولتی، اهمال و کوتاهی در انجام وظایف منجر به تضییع اموال دولتی، جعل و استفاده از سند مجعول، تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی، اختلاس، ارتشا و گزارش خلاف واقع را از مهمترین عناوین جرایم ارتکابی این افراد متخلف برشمرد.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: در جریان این رسیدگی‌ها، برای تعداد ۱۳ مدیر و شهردار، یک معاون، ۱۳ کارمند، سه کارشناس رسمی و یک شخص حقیقی مرتبط با این جرایم، آرای محکومیتی از قبیل حبس، جزای نقدی، انفصال موقت، شلاق و رد مال صادر شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مجموعه قضایی استان در برخورد با فساد، هیچ خط قرمز و ملاحظه‌ای ندارد، از اهتمام بیش از پیش دستگاه قضا در استان جهت امید بخشی و ارتقای اعتماد عمومی، قطع دست مفسدان و صیانت از بیت المال و احیای حقوق عامه خبر داد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری