کد خبر:198177
پ

صادقی: سیاست‌های نادرست منجر به سیستم رانتی شده است

نماینده اسبق مجلس گفت: سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوارشده است.

صادقی: سیاست‌های نادرست منجر به سیستم رانتی شده است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ محمود صادقی  نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی  بعد از ثبت نام در ستاد وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: هم وطنان گرامی ایران سرزمین فرصت ها و منابع کم نظیر طبیعی و انسانی است فرصت هایی که می توانند با مدیریت صحیح هر کشوری را به ملتی توسعه یافته و قدرتمند و عزتمند تبدیل کند.

وی افزود: اما کشور ما در حال حاضر با چالش ها و بحران های متعددی روبروست که این چالش ها و بحران های عمت ریشه در نظام حکمرانی دارن نه تنها فرصت های پیشرفت را از بین برده بلکه باعث ناکامی و ناامیدی این ملت ایران در رسیدن به آرمان های متعالی انقلاب اسلام شده  است.

صادقی گفت: ریشه این مشکلات به طور خلاصه در روی گردانی نظام تصمیم گیری های اساسی کشور از دانش و خرد خشک کردن به تولید ملی و بی توجهی به عدالت است کج کار کردیم از سیاست های نادرست منجر به شکل گیری و ریشه دواندن یک سیستم رانتی و ویژه خوار بر کشور شده که منافع خود را در حذف ستیز دنبال می کند و نیروهای انسانی دانا و دانشمند و کاربلد را به حاشیه رانده و سرمایه های عظیم انسانی و مالی کشور را فراری داده است.

وی افزود: اما با وجود این چالش ها هنوز روزنه های امید به آینده وجود دارد دارم که فرصتی تجربه نشان داده که هرگاه فرصتی برای مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی امید و توسعه کشور بوده به همین دلیل من با آگاهی از محدودیت های موجود و با اتکا به حمایت شما مردم وفادار تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گرفتم.

صادقی گفت: رئیس جمهور پس از مقام رهبری مطابق قانون اساسی عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیم برعهده رهبری است را بر عهده دارد.

نماینده اسبق مجلس گفت:  جایگاه رئیس جمهور منتخب ملت به پشتوانه آرای عمومی و با تکیه بر اراده ملی می تواند با همگرایی و هم افزایی سایر قوا زمینه را برای اصلاح سیاست ها و رویکردهایی نظام فراهم می کند.

وی ادامه داد: مدیریت کشور رو به بن بست و ساحل فراهم پیش نیاز اصلاح همه سیاست ها توجه به کرامت انسانی آحاد مردم پاسداشت حقوق آزادی های اساسی احترام به حقوق برابر مردم ایران اعم از زن و مرد از هر قوم و قبیله و نژاد که باشند و به رسمیت شناختن اصل حاکمیت قانون و حق حاکمیت ملی و مشارکت آحاد مردم با همه تنوع ها و ویژگی رنگین تمامی ملت ایران در سرنوشت سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

صادقی گفت: من در این مسیر با شما مردم پیمان می بندند که در تمام فراز و فرودها در کنار شما من از گذشته در کنار شما باشم و به زنان مردان جوانان اقوام و همه آحاد ملت تعهد میده که همواره صدای شما در حاکمیت داشته باشم

وی گفت: توسعه پایدار و متوازن بر محور علم تولید ملی و عدالت است راه حل اساسی مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره گیری از دانش و خرد کارشناسی تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است که من بر آنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری