کد خبر:10704
پ
علیرضا حقیقیان:

شکست پروژه آمریکا علیه ایران/تقلای بی‌فایده غرب برای منزوی سازی ایران

دستیار وزیر امور خارجه گفت: پذیرش جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اعلام شکست پروژه منزوی سازی ایران از سوی آمریکا و غرب بود.به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علیرضا حقیقیان در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به شکست یکجانبه گرایی غرب در این اجلاس افزود: مسیر همکاری‌های آینده در کشور‌های حوزه شانگهای موجب تقویت […]

دستیار وزیر امور خارجه گفت: پذیرش جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اعلام شکست پروژه منزوی سازی ایران از سوی آمریکا و غرب بود.
به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علیرضا حقیقیان در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به شکست یکجانبه گرایی غرب در این اجلاس افزود: مسیر همکاری‌های آینده در کشور‌های حوزه شانگهای موجب تقویت چندجانبه گرایی خواهد شد.
مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه حضور کشور‌های تعیین کننده‌ای مانند چین و روسیه که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، پشتوانه خوبی برای ثبات منطقه خواند و تصریح کرد: این ابتدای کار و مسیر رو به رشد ماست و امیدواریم با تسریع در تشریفات اداری، به زودی وارد عرصه جدید همکاری‌های منطقه‌ای شویم.

وی گفت: کشورهای عضو این سازمان به لحاظ جمعیتی بیش از یک سوم جمعیت جهان را تحت پوشش دارند. ستون فقرات این سازمان را کشورهای بزرگ و قدرتمند در عرصه سیاسی و اقتصادی تشکیل داده اند.

همکاری‌ها و فعالیت‌های این سازمان مانع بزرگی بر سر راه سیاست‌های آمریکا خواهد بود. همکاری‌ در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، حمل ونقل، ترانزیت و کریدورهای مواصلاتی و انرژی در زمره اهداف این سازمان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری