کد خبر:156793
پ

شورای عالی سیاسی یمن: منافع آمریکا و انگلیس «اهداف مشروع یمن» هستند

شورای عالی سیاسی یمن، در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس، آن را «توجیه‌ناپذیر»، «غیرقانونی» و در تضاد با تمامی قوانین بین‌المللی دانست.

شورای عالی سیاسی یمن به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاسی در این کشور، در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس، آن را «توجیه‌ناپذیر»، «غیرقانونی» و در تضاد با تمامی قوانین بین‌المللی دانست.

شورای عالی سیاسی یمن: منافع آمریکا و انگلیس، اهداف مشروع هستند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شورای عالی سیاسی یمن امروز (۲۲ دی) در بیانیه‌ای حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن را در ادامه حمله اخیر به نیروی دریایی یمن، تجاوزات به غزه و در امتداد تجاوز به یمن از مارس ۲۰۱۵ دانست.

شورای عالی سیاسی یمن (مستقر در صنعاء) عالی‌ترین نهاد سیاسی در این کشور محسوب می‌شود که ریاست آن را «مهدی المشاط» بر عهده دارد.

به نوشته خبرگزاری سبأ، در این بیانیه آمده است: «شورای عالی سیاسی تأکید می‌کند که حمله خائنانه و آشکار آمریکا و انگلیس در سحرگاه امروز، تجاوزی غیرقانونی، ناموجه و ناقض کلیه قوانین بین‌المللی و تهدید واقعی برای صلح و امنیت جهانی است».

این نهاد سیاسی، حمله موشکی بامداد امروز را «رفتار بی شرمانه» و «پلید» توصیف و آن را محکوم کرد و افزود: «این حمله منطقه را در معرض خطرات واقعی قرار می‌دهد که پیامدهای آن بر دوش آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌هاست».

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد: «پاسخ یمن در چارچوب دفاع مقدس از یمن و حاکمیت و استقلال و آزادی‌اش کاملا قانونی است و آمریکا و انگلیس گمان نکنند که از مجازات نیروهای مسلح قهرمانمان قسر در رفته‌اند و شادی متجاوزان طول نخواهید کشید».

این نهاد عالی سیاسی یمن، همچنین گفت که تمامی منافع آمریکا و انگلیسی برای نیروهای مسلح یمنی، در پاسخ به تجاوزشان به یمن، اهداف مشروع هستند و حضور آن‌ها در دریای سرخ و باب‌المندب، هیچ توجیهی ندارد و تهدیدی برای جریان آزاد دریانوردی است.

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری