کد خبر:8992
پ

شورای شهر چگونه از آزمون مهم عبور می‌کند؟

شورای شهر تهران در جریان انتخاب شهردار کارآمد و توانمند در برابر یک آزمون جدی قرار گرفته است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، انتخاب شهردار تهران به مراحل پایانی خود نزدیک شده‌است.

برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی است که احتمالا تا پایان این هفته تکلیف گزینه نهایی ساختمان بهشت مشخص می‌شود.

اعضای جدید شورای شهر تهران در یک ماراتن سخت و نفس‌گیر، با انتخاب و تعیین شاخص‌های مدیریتی، توانمندی و کارآمدی، گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران را مورد ارزیابی قرار داده و ۱۲ گزینه احتمالی را انتخاب کرده‌‌‌اند که از این تعداد برخی انصراف داده و برخی نیز از دور انتخاب کناره‌گیری کرده‌اند.

به گفته برخی از اعضای شورای شهر، از میان گزینه‌های احتمالی ورود به ساختمان بهشت نام علیرضا زاکانی، محسن پیرهادی، مازیار حسینی بیش از سایر گزینه ها مطرح می‌شود.

پیش از این، مهدی اقراریان سخنگوی منتخب شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه اعضای شورای شهر تهران در فرآیند بررسی برنامه‌های کاندیداهای تصدی شهرداری تهران اظهار کرد: براساس قرعه‌کشی انجام شده زمان ارائه برنامه‌ها از سوی گزینه‌های تصدی شهرداری تهران مشخص شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس قرار است ارائه برنامه‌ها از روز شنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری در سه نوبت انجام شود که نوبت اول از ساعت ۸، نوبت دوم ساعت ۱۰:۳۰ و نوبت سوم ساعت ۱۵ خواهد بود.

در همین حال، مهدی چمران نیز در باره زمان آغاز رسمی دوره ششم شورای شهر تهران گفت: براساس آن‌چه از سوی فرمانداری به ما اعلام شده است، پنجشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۹ صبح مراسم تحلیف شورای جدید در صحن شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

اما در حاشیه اجرای فرآیند انتخاب شهردار تهران و گزینه ورود به ساختمان بهشت، اخبار و گزارشاتی از دل برخی از محافل سیاسی – رسانه‌ای بیرون آمده که چندان خوشایند نیست و می‌توان از آن به عنوان اولین آزمون جدی شورای منتخب مردم تهران یاد کرد.

متاسفانه در برخی از محافل رسانه‌ای شنیده شده که یکی از گزینه‌های نه چندان مطرح پست شهرداری تهران، در دیدارها و رایزنی‌های خود با چهره‌های صاحب نفوذ اصولگرایی و همچنین برخی از اعضای شورای شهر برای وروود به ساختمان بهشت به شدت تلاش می‌کند و وعده‌ و وعیدهایی داده که دل و ذهن و اندیشه آنان را مکدر کرده است. وی همچنین سهمیه‌های ویژه‌ای را برای گزینه‌های مدیریتی شهر تهران به برخی از اعضای شورای شهر وعده داده است.

تحریریه ۳۶۱ درجه ایران همانند سایر همشهریان خود در تهران انتظار دارد که اعضای منتخب شورای شهر تهران به دور از هرگونه سلائق و بازی‌های سیاسی گزینه اصلح و کارآمد را انتخاب کنند. فراموش نکنیم که بسیاری از پروژه‌ها و کارهای بزرگ در تهران همچنان بر زمین مانده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری