کد خبر:197481
پ

شهید رئیسی نماد کارگزار تراز انقلاب اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:شهید آیت الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود، خستگی را خسته کرده بود شهید رئیسی نماد کارگزار تراز انقلاب اسلامی است.

asdasd

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمدباقر قالیباف رئیس  در مراسمی که  (پنج‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳) به‌مناسبت گرامیداشت شهید آیت الله رئیسی و هیأت همراه، در میدان آئینی امام حسین(ع) و با حضور آحاد مردم برگزار شد، با بیان اینکه این مجلس، مجلس ذکر و یاد شهید خدمت در هفتمین شب شهادت شهید رئیسی و یاران شهید ایشان برگزار شده است، گفت: از اینکه توفیق حضور در جمع معنوی شما را دارم، خداوند را شاکرم و امیدوارم برای گرامیداشت این شهیدان عزیز، انجام وظیفه کرده باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مجلس، مجلس ذکر و یادآوری و مجلس بزرگداشت است، گفت: اولین نکته این است که این مجلس همه ما را متوجه می‌کند که از یاد و فرهنگ شهدا و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری از یاد شهدای پرواز اردیبهشت غافل نشویم.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از شهادت این عزیزان، ویژگی‌هایی مطرح شد که همه اینها می‌تواند الگوی یکایک ما در هرکجایی که هستیم باشد، یادآور شد: ویژگی‌هایی که برای ما که در مسئولیت‌های مختلف بوده و جزو کارگزاران انقلاب اسلامی هستیم الگو است. بی‌شک، خلوص و کار برای خدا در رأس برجستگی‌های این شهید عزیز بود. حضرت امام(ره) تعبیری دارند که می‌فرمایند کار برای خدا نه خستگی دارد و نه دلسردی و وقتی به زندگی آیت الله رئیسی به ویژه در دوران ریاست جمهوری وی نگاه می‌کنیم، در می‌یابیم که خستگی را خسته کرده بود.

شهید رئیسی هیچگاه از زخم زبان‌ها دلسرد نشد

قالیباف در ادامه با بیان اینکه این شهید عزیز هیچگاه در سختی‌ها و مشکلات کار با شنیدن زخم زبان‌ها دلسرد نشد، اظهار کرد: خواهش می‌کنم در اکثر قریب به اتفاق سخنان ایشان و در نشست‌های مهم؛ چه در تجمعات مردمی و چه در جلسات کارشناسی با دولت و کارگزاران نظام در سطوح مختلف دقت کنید که در کنار اینکه خستگی را خسته کرده و هرگز دلسرد نشده بود، همواره فصل الخطاب آخر صحبت وی، حاکی از امید به آینده بود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: شهید رئیسی همواره بیان می‌کرد که مطمئنم آینده برای ما روشن است و موفقیت با ما خواهد بود. همه اینها برخاسته از خلوص این مرد بود که خسته و دلسرد نشد و جز امید به آینده و نگاه روشن به آینده کلام دیگری در صحبت‌های ایشان در همه جلسات مهم و حساس نمی‌شنیدیم.

آیت الله رئیسی با عشق برای مردم کار می‌کرد

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ما او را سیدالشهدای خدمت می‌دانیم به دلیل مهمترین ویژگی شهید رئیسی است که مردم را ولی نعمت خود می‌دانست و آنها را مزاحم فرض نمی‌کرد، اذعان داشت: آیت الله رئیسی با عشق برای مردم کار می‌کرد.

شهید رئیسی در مسئولیت ریاست جمهوری، مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که با رفتار و کردار خود انجام داد این بود که نماد یک مسئول و یک کارگزار بود که در ارتباط با مردم است و این موضوع را به عینه نشان داد.

 قالیباف در ادامه با یادآوری این مطلب که ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام سیاسی کشورمان در رابطه با کارگزار و مردم مبانی داریم، عنوان کرد: شهید عزیز ما، آیت الله دکتر بهشتی(ره) زمانی که از رابطه میان کارگزار و مردم سخن می‌گوید، می‌فرماید اهمیت بین رابطه مردم و کارگزار جمهوری اسلامی اهمیتی همچون عدالت است.

شهید رئیسی نماد کارگزار تراز انقلاب اسلامی بود

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: عدالت به چه میزان مهم است؟ عدالت، اساس حکومت اسلامی است. عدالت هیچگاه در فقه ما شامل احکام ثانویه نمی‌شود و به تعبیر شهید بهشتی(ره) عدالت یک موضوع اساسی است و معتقد است هیچ حجاب و مانعی نباید میان کارگزار و مردم باشد و این حق مردم است که بدون هیچ مانعی به کارگزار انقلاب اسلامی دسترسی داشته باشند و این نشانه‌های یک کارگزار تراز انقلاب اسلامی است و شهید رئیسی نماد آن شد.

وی افزود: شهید رئیسی در هرسفر استانی خود به میان مردم می‌رفت و تلاش می‌کرد این موضوع را به‌بهترین شکل ممکن برگزار کند. اجازه داد مردم حرف شخصی خود را در هر شرایطی بیان کنند و این ویژگی مهم شهید رئیسی بود و درسی برای ما کارگزاران است. همین باعث شد وقتی این حادثه تلخ رخ داد و این عزیز را از دست دادیم دلمان بسوزد که چنین چهره هایی را از دست دادیم.

 قالیباف در ادامه با بیان اینکه کسی ادعا ندارد که کار اشکالات ندارد، عنوان کرد: با این حال شهید رئیسی به‌معنای واقعی مردم را ولی نعمت خود می‌دانست و همه تلاش خود را می‌کرد که این کار را انجام دهد. اگر امشب گرد هم جمع شده‌ایم و غصه داریم به این دلیل است که چنین شخصیت عزیزی را از دست داده‌ایم و این برای ما خسارت بسیار بزرگی است.

رئیس مجلس اضافه کرد: البته خسارت بزرگتر این است که غفلت کنیم و این ارزش‌ها و باورها را فراموش کنیم. این خسارت به مراتب بزرگ‌تر از خسارت از دست دادن این شهید عزیز است. اگر می‌گویم امشب این نشست، جلسه ذکر و یاد و نام شهدا است در حقیقت به این معنا است که باید این فرهنگ و این باور را سر دست بگیریم و در این مسیر حرکت کنیم.

حضور میلیونی مردم در تجلیل از شهید رئیسی به خاطر باورهای وی به سنت‌های الهی بود

وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به ایمان و اعتقادی که این شهید عزیز به سنت‌های الهی داشت، گفت: همه حرکت شهید عزیز رئیسی و همرزمان و همسنگران شهیدش در این حادثه تلخ این بود که به دنبال خیر عمومی بودند. آنها به دنبال این بودند که بتوانند مشکلات مردم عزیزمان را حل کنند. در سنت‌های الهی خیر عمومی ماندگار است و این حضور میلیونی در نقاط مختلف کشور و همراهی و دلدادگی مردم در تجلیل از این شهید عزیز به خاطر همین باورها به سنت‌های الهی بود که این شهید عزیز داشت و به سمت خیر عمومی حرکت می‌کرد که حرکت او را ماندگار کرد.

 قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه خداوند می‌فرماید سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل و همواره ثابت هستند، عنوان کرد: این هنر شهید رئیسی بود که با این فرهنگ و باور و در این جایگاه و در بالاترین مسئولیت اجرایی کشور به سنت‌های الهی ایمان داشت و به سمت خیر عمومی حرکت کرد و خدا نیز خواست که او را ماندگار کند.

با شهادت شهید رئیسی، نه تنها یک همکار و همسنگر بلکه یک رفیق دیرینه را از دست دادم

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حضور مردم در میدان و انجام وظیفه در قبال شهید رئیسی، عنوان کرد: شهید رئیسی با همه مشغولیت‌های کاری و با همه سختی‌ها و خستگی‌هایی که داشت هیچگاه از توسل به اهل بیت(ع) فاصله نگرفت و واقعاً یکی از غصه‌ها و دلتنگی‌های امروزم تنها این نیست که یک همکار و همسنگر را از دست دادم بلکه رفیقی را از دست دادم که رفاقتم با ایشان از آغاز جوانی و از سال ۱۳۵۶ و پیش از انقلاب در مشهد آغاز شده بود؛ رفاقت ما از زمان مبارزه با رژیم ستمشاهی آغاز شد. این مرد اهل توسل و عبادت بود و این جزء قطعی لاینفک زندگی او بود.

وی در ادامه با اشاره به زمان آغاز ریاست جمهوری آیت الله رئیسی یادآور شد: روزی که آیت الله رئیسی می‌خواست از جوار حضرت ثامن الحجج(ع) و از خادمی او به تهران بیاید با هم بودیم. اشک از چشمانش جاری شد و گفت هیچ کجا برای خدمت برایم بهتر از خدمت در جوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیست اما اگر امروز که بنا به تکلیف و وظیفه قرار باشد به این سمت بیایم فقط به عشق خدمت به مردم و محبین اهل بیت(ع) خواهد بود و از امام رضا(ع) خواسته‌ام توفیق خدمت را به من بدهد که اگر امروز از جوار ایشان فاصله می‌گیرم باز هم بتوانم خدمتگزار صادق و کارگزار در تراز انقلاب اسلامی باشم و متوسل به امام رضا(ع) هستم که این توفیق را به من بدهد.

عدم ایجاد خلل در امورات کشور در طوفان حوادث حکایت از قدرت و انسجام ملی و نظام جمهوری اسلامی دارد

 قالیباف ادامه داد: ایشان در ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) انتخاب شد تا به‌عنوان رئیس جمهور به خادمی مردم درآید و درست در ۳ سال بعد و در همان ایام ولادت به شهادت برسد. کسی که اینگونه خدمت می‌کند و اینگونه نماد تلاش و توکل برای خدا است، اینگونه از سوی خداوند در دنیا و آخرت ماندگار می‌شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به وجه دیگری از زندگی شهید رئیسی عنوان کرد: ملت ما در شرایط سخت بارها و بارها شاهد ترورها و حوادث سختی بودند اما آرامش روحی مردم و از منظر دیگر استحکام نظام سیاسی این کشور را در اداره امور کشور می‌بینیم که چنین حوادثی هرگز نمی‌تواند خللی در امورات کشور و در عزم و آرامش و روحیه مردم ایجاد کند. این نشان از قدرت ملی، انسجام ملی و قدرت نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز ما دارد.

اجازه ندهیم چرخ‌های تحول در حوزه حکمرانی و رابطه میان کارگزاران نظام و مردم متوقف شود

وی در ادامه با بیان اینکه امروز یک رفیق و یک دوست را از دست داده‌ام که بیش از ۴۷ سال از نزدیک با او رفاقت داشتم و همسنگر و همکار هم بودیم، عنوان کرد: مخصوصاً در سال‌های اخیر در بحث تحولی که در حوزه جبهه انقلاب اسلامی پیش آمد، همتا و همسنگر بودیم. امروز ایشان در میان ما نیست و بدون شک از دیدن جای خالی این شهید عزیز و گرانقدر دلتنگ و غصه‌دار هستیم و این اتفاق ثلمه بزرگی بود اما رویکرد خدمتگزارانه او امروز قوی‌تر و دقیق‌تر از قبل در میان مردم جا باز کرده و باعث انسجام و توجه بیشتر شده است.

 قالیباف در ادامه با تأکید بر این مطلب که ما حق نداریم اجازه دهیم چرخ‌های تحول در حوزه حکمرانی و رابطه میان کارگزاران نظام با مردم را که شهید رئیسی نشان داد متوقف کنیم و یا خدای ناکرده به عقب بازگردیم، اظهار کرد: این یک خیانت بزرگ به آرمان‌های امام(ره) و شهدا و یک ظلم بزرگ به ولایت و مردم عزیز ما است و باید از خدا بخواهیم توفیق پیدا کنیم تا در مسیر وظیفه خود حرکت کنیم.

ضرورت گره‌گشایی از مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت‌های حوزه حکمرانی اقتصاد و مسائل اجتماعی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شکر این نعمت این است که ذی‌نفع اصلی نهایی تلاش ما مردم عزیز باشند و ما مخصوصاً باید در دو حوزه حکمرانی اقتصاد و مسائل اجتماعی جامعه بتوانیم این باورها را پیش ببریم و گره‌گشایی از کار مردم انجام دهیم. امروز مکلفیم اگر دلداده امام(ره) و رهبری و مردم و اگر پیرو راه شهدا هستیم بتوانیم کارآمدی دین در اداره جامعه را در عمل به اثبات برسانیم که اگر اینگونه حرکت کنیم، شکر نعمت‌ها را به جا آورده‌ایم و اگر این کار را نکنیم کفران نعمت کرده‌ایم. ما باید در راه کمک به مردم، آنها را ولی نعمت خود بدانیم و امیدوارم با دعای خیر شما بتوانیم در این مسیر به پیش برویم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری