کد خبر:199847
پ

شهرک‌های صنعتی ۲۴ ساعت از هفته را برق ندارند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از محدودیت تامین برق برای شهرک‌های صنعتی به دلیل گرمای هوا خبر داد و گفت این شهرک‌ها ۲۴ ساعت از هفته را برق ندارند.

asdasd

کد خبر : ۱۴۹۱۴۷۰

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از محدودیت تامین برق برای شهرک‌های صنعتی به دلیل گرمای هوا خبر داد و گفت این شهرک‌ها ۲۴ ساعت از هفته را برق ندارند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در نشست خبری بزرگداشت دهه تولید و تجارت در وزارت صمت شرحی از آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی نیز ارائه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۷ درصد شهر‌ک‌های صنعتی راکد بودند و فعالیت آنها متوقف شده بود که این رقم در حال حاضر به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است و تعداد واحدهای راکد امروز به ۶۸۵۰ می‌رسد. 

وی خبر داد: ۱۵۰۰ واحد صنعتی و طرح در شهرک‌های صنعتی در تملک بانک‌ها قرار دارند. 

مقیمی همچنین از استقرار ۵۴۰۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور گفت و اظهار کرد: شماری از این تعداد را طرح‌هایی تشکیل می‌دهند که در حال ساخت‌وساز هستند و در سال جاری نیز ۱۹۰۰ واحد صنعتی احیا خواهد شد. 

معاون وزیر صمت  در پاسخ به پرسشی درباره احداث شهرک‌های صنعتی مشترک با دیگر کشورها گفت: احداث شهرک صنعتی در مرز مشترک با عراق سال‌هاست که مورد بحث قرار دارد و قرار بود که در سفر آقای رئیسی به عراق این موضوع مطرح شود که به دلیل حادثه تلخ پیش‌آمده مقدور نشد. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد وضعیت قطعی برق شهرک‌های صنعتی در روزهای گرم پیش رو گفت: محدودیت برق در شهرک‌های صنعتی در حال حاضر برقرار است و بنا بر اعلام وزارت نیرو شهرک‌ها ۲۴ ساعت در هفته برق ندارند. 

وی افزود: در حال حاضر ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی با موتورهای دی‌جی تولید می‌شود و ۲۴ مگاوات نیز از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود، همچنین احداث ۶۱۳ پروژه نیز برای تولید برق در شهرک‌های صنعتی در دستورکار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری