کد خبر:121193
پ

شناسایی و دستگیری قاچاقچیان چوب مجهز به سلاح و بی سیم در شهرستان نور

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور از شناسایی و دستگیری قاچاقچیان چوب مجهز به سلاح و بی سیم در این شهرستان (واقع در غرب مازندران) خبر داد.

قاچاقچیان چوب مجهز به بی سیم در شهرستان نور زمین گیر شدند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، صادق طهماسب پور  افزود: در عملیات مشترک نیروهای منابع طبیعی و سپاه پاسداران شهرستان نور قاچاقچیان چوب حامل سلاح سرد و بی سیم دستگیر شدند.

وی افزود : در پی عملیات و رصد اطلاعاتی، گشت شبانه نیروهای سرجنگلبانی علی آباد، شرکت صنایع چوب و کاغذ و نیروهای عملیات سپاه پاسداران موفق به کشف چوب آلات قاچاق از گونه‌های مختلف به میزان ۲ تن در هنگام حمل شدند.

وی اظهار کرد : به هنگام دستگیری قاچاقچیان، این افراد متخلف حامل سلاح سرد و بیسیم بودند که تمامی موارد توسط سپاه پاسداران توقیف شد و خودرو و محموله مکشوفه به منظور سیر مراحل قانونی توقیف و به پارکینگ اداره منابع طبیعی شهرستان نور منتقل گردیدند.

این مسوول از اهالی این شهرستان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی مانند قطع، حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و…) تصرف، تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را به شماره ۱۵۰۳ و ۱۳۹ امداد نجات مرتع و جنگل گزارش دهند.

قاچاقچیان چوب مجهز به بیسیم در شهرستان نور زمین گیر شدند

دست اندازی و قاچاق چوب در عرصه های جنگلی شهرستان نور غرب مازندران، چالشی که سال ها در این منطقه رخ می دهد و این افراد متخلف و خاطی افزون بر آنکه بی مهابا در این عرصه های طبیعی اقدام به قلع و قمع گون های ارزشمند جنگلی می کنند بلکه در سال های اخیر شماری از نگهبانان و جنگلبان این منطقه مورد تهدید و آنان را زخمی و روانه مراکز درمانی کرده اند.

برابر مستندات، از ابتدای سال جاری تاکنون قاچاقچیان چوب سه تن از نگهبانان که مسوولیت کنترل و ورود و خروج چوب آلات جنگلی در بوستان های جنگلی شهرستان را نور را برعهده داشتند آنان را زخمی نموده و روانه بیمارستان کردند که مورد نخست آن در فروردین ماه امسال بود که ۲ تن از نگهبانان ورودی و خروجی بوستان جنگلی ایزد شهر نور براثر اصابت گلوله سلاح گرم از سوی قاچاقچیان زخمی شدند که برای مداوا از سوی مرکز فوریت پزشکی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی این شهر انتقال داده شدند.

مورد دیگر در سی ام مرداد ماه امسال بود که این افراد متخلف اقدام به ضرب و شتم نگهبان پارک جنگلی نور شدند و او را بشدت زخمی و روانه بیمارستان کردند.

منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسوولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری