کد خبر:129873
پ

شمار شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به یکهزار و ۱۲۸ تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه چهارشنبه شب اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی و از آغاز نبرد طوفان الاقصی به یکهزار و ۱۲۸ تن رسیده است.

شمار شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به یکهزار و ۱۲۸ تن رسید

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از رسانه‌های فلسطینی، براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین شمار مجروحان نیز به حدود ۵ هزار و ۴۸۹ تن رسیده است.

براساس این گزارش، از این تعداد، یکهزار و ۱۰۰ شهید و حدود ۵ هزار و ۳۳۹ تن در نوار غزه کشته و مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین گزارش داد که در عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۲۸ تن نیز در کرانه باختری شهید و ۱۵۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

پیشتر شمار شهدای فلسطینی یکهزار و ۵۵ تن و شمار زخمی ها نیز ۵ هزار و ۱۸۴ نفر اعلام شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

۵ روز از لحظه حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی و افزون بر ۹۰۰ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری