کد خبر:137962
پ

شلیک چهارده موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی

خبرنگار مستقر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گزارش داد: بعد از عملیات دیشب حزب الله و اصابت موشک‌های گراد به شهرک کریات شمونه، وحشت واقعاً شمال اراضی اشغالی را فرا گرفته است و شهرک‌های صهیونیست نشین یکی پس از دیگری دارند به آرامی تخلیه می‌شوند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شبکه سراسری خبر در بخش خبری ساعت۲۱ خود در گفتگو با آقای حسن عظیم زاده، مستقر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی آخرین تحولات مرز لبنان و فلسطین اشغالی
را بررسی کرد.هدف قرار گرفتن سه پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی فلسطین

سؤال: دلیل ترک شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی از سوی صهیونیست‌ها چه است و آیا شهرک نشینان فقط کریات شمونه را ترک می‌کنند، باقی شهرک‌های صهیونیست نشین چه وضعی دارد؟
عظیم زاده: حزب الله لبنان دو بیانیه عصر امروز صادر کرد و اعلام کرد که سه پایگاه نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده است. در بیانیه اول در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه به وقت محلی اعلام کرد، پایگاه راهب نظامیان صهیونیست را با سلاح‌های سنگین هدف قرار داده است. در بیانیه دوم اعلام شد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در یک عملیات هماهنگ، پایگاه جلّددیر در شهرک نظامی آویوین صهیونیست‌ها مقابل منطقه مارون الرأس لبنان و همچنین پایگاه مالکی نظامیان صهیونیست را با موشک‌های هدایت شونده و سایر سلاح‌های سنگین هدف قرار داده است.

صدای آژیر خطر همانطور که شما گفتید در سراسر مناطق شمال اراضی اشغالی به ویژه الجلیل به صدا درآمد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک چهارده موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی خبر دادند، مهمترین بندر صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی یعنی بندر حیفا هم در جنوب آن و هم در شمال شهر حیفا صدای آژیر خطر بلند شد و شهرک نشینان سراسیمه به پناهگاه‌ها رفتند. این اولین بار است که در طول چهار هفته صدای آژیر خطر اینقدر در عمق اراضی اشغالی در منطقه شمالی شنیده می‌شود آن هم در حیفا، در اشتوالله، شلومی، کریات شمونه، نهاریا، هم صدای آژیر خطر بلند شد، شهردار کریات شمونه امروز اعلام کرد که اندک شهرک نشینانی که در کریات شمونه مانده اند، البته اطلاق شهردار کریات شمونه به آن‌ها شهرک نشین است، در واقع نیرو‌های احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی هستند که در کریات شمونه باقی مانده بودند، به آن‌ها هم اعلام کرد که باید سریعتر کریات شمونه را تخلیه کنند و آنجا باید صد در صد تخلیه شود، چون اصلاً ایمن نیست.

در سایر شهرک‌های رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به گفته شبکه سیزده رژیم صهیونیستی اوضاع در شمال اراضی اشغالی متشنج است، خیلی از شهرک‌ها در محدوده مرز لبنان با فلسطین اشغالی خالی از سکنه شده اند و آن شهرک‌هایی هم که در آن‌ها شهرک نشینی، باز هم به اطلاق رسانه‌های رژیم صهیونیستی باقی مانده است، نیرو‌های احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی باید این منطقه را ترک کنند. بعد از عملیات دیشب حزب الله و اصابت موشک‌های گراد به شهرک کریات شمونه، وحشت واقعاً شمال اراضی اشغالی را فرا گرفته است و شهرک‌های صهیونیست نشین یکی پس از دیگری دارند به آرامی تخلیه می‌شوند، به هر حال از نظر رسانه‌ها نمی‌خواهند صهیونیست‌ها اعلام کنند که شمال اراضی اشغالی را به یکباره دارند خالی می‌کنند، اما چیزی که مشاهدات میدانی ما دارد نشان می‌دهد، حتی پایگاه‌های نظامی آن‌ها خالی است وقتی که گشت‌های نظامی شان در پایگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، یا برای ترمیم دوربین‌های جاسوسی شان و یا برای انجام عملیاتی علیه شهروندان لبنانی آن موقع است که حزب الله دست به کار می‌شود و با موشک‌های هدایت شونده و سایر سلاح‌های سنگین این پایگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری