کد خبر:105195
پ

شلیک دو موشک بالستیک توسط کره جنوبی

دقایقی قبل و پس از ورود یک زیردریایی آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای آمریکا به بندر پوسان کره جنوبی، کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد.

   به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ از سئول، چند ساعت پس از آنکه یک زیر دریایی آمریکایی مجهز به سلاح هسته ای، برای نخستین بار پس از ۴۰ سال، در بندر پوسان کره جنوبی پهلو گرفت پیونگ یانگ به شلیک دو موشک بالستیک به سمت دریا اقدام کرد. خبرگزاری یونهاپ با بیان این که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در خصوص این اقدام کره شمالی واکنش نشان داده است، خاطر نشان کرد این دو موشک بالستیک روز چهارشنبه از منطقه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی شلیک شدند و پس از طی یک مسافت حدود ۵۰۰ کیلومتری، در دریای شرقی که در ژاپن به نام دریای ژاپن معروف هست فرود آمدند. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی ضمن محکوم کردن اقدام پیونگ یانگ مبنی بر شلیک این دو موشک بالستیک، اقدامات کره شمالی را تحریکی جدی و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرد. وزارت دفاع ژاپن نیز در توییتی اعلام کرد: ما مشغول تجزیه و تحلیل جزئیات هستیم، اما فکر می‌کنیم که این دو موشک بالستیک در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن و در شرق شبه جزیره کره فرود آمده اند.
به گزارش یونهاپ، این شلیک‌ها تازه‌ترین آزمایش از مجموعه آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ به حساب می‌آیند این در حالی است که سئول و واشنگتن همکاری‌های دفاعی خود را در مواجهه با تشدید تنش‌ها با کره شمالی افزایش داده‌اند. آمریکایی‌ها و کره جنوبی‌ها روز سه شنبه اولین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را در سئول برگزار کردند و از پهلو گرفتن یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی در بندر پوسان (جنوب)، برای اولین بار از سال ۱۹۸۱ تا کنون خبر دادند.

تصاویری از منطقه شلیک موشکی کره شمالی در آب‌های مجاور کره جنوبی
در پی گزارش اقدام کره شمالی به شلیک دو موشک بالستیک، بخش تصویری خبرگزاری فرانسه تصاویری از منطقه شلیک موشک در آب‌های مجاور کره جنوبی منتشر کرد.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری