کد خبر:134664
پ

سکوت دادستان دیوان کیفری بین‌المللی شکسته شد!

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی بار دیگر تکرار کرد دفترش صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی علیه غیرنظامیان را در غزه ؛ دارد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از صدا و سیما، رژیم صهیونیستی به‌عنوان یکی از امضاکنندگان کنوانسیون ژنو ملزم به تحقیق درباره جنایت جنگی، از جمله جنایت ارتکابی از سوی نظامیان خود است.

بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه، دولت‌ها موظفند هر فردی را که مرتکب جنایت جنگی شده است، بررسی و در صورت لزوم محاکمه کنند؛ مشکل این است طرف‌هایی که خود در خصومت‌ها و جنایت‌های ادعایی دخیل هستند، به ندرت می‌توانند یا مایل به تحقیق بی‌طرفانه هستند.

بمباران مهیب بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، که به گزارش وزارت بهداشت فلسطین دستکم ۵۰۰ نفر را به شهادت رساند، دقیقا نشان می‌دهد که چرا دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) باید جنایت‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

«کریم خان»، دادستان فعلی دیوان کیفری بین‌المللی، در روز‌های اخیر تکرار کرده که دفتر او صلاحیت رسیدگی به هرگونه جنایتی را که در غزه انجام می‌شود، دارد.

اینکه دادستان دیوان کیفری بین‌المللی سکوت خود را در مورد وضعیت غزه شکسته خوب است، اما دیوان کیفری بین‌المللی باید عمل کند.

طبق قوانین بین‌المللی حاکم بر رفتار در درگیری‌های مسلحانه (حقوق بین‌الملل بشردوستانه) غیرنظامیان و متخصصان پزشکی هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند، خواه عمدا یا به اشتباه این حملات صورت گیرد اما تردیدی نیست که بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه یک جنایت جنگی است که می بایست از سوی دیوان کیفری بین‌المللی مورد تحقیق قرار گیرد.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری