کد خبر:145458
پ

سفر رئیس جمهور کوبا به ایران بر تعمیق روابط ایران با آمریکای لاتین موثر است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیس جمهور کوبا به ایران تأثیر بسزایی بر تعمیق روابط بین دو کشور و روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین در حوزهای مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و… دارد.

سفر رئیس جمهور کوبا به ایران بر تعمیق روابط ایران با آمریکای لاتین موثر است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، شهریار حیدری با اشاره به سفر رئیس جمهور کوبا به ایران گفت: سفر رئیس جمهور کوبا به ایران تأثیر بسزایی بر تعمیق روابط دو کشور در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و… دارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به نزدیکی کوبا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده آمریکا گسترش روابط با این کشورها از نظر استراتژیک و روابط بین الملل برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

حیدری خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد گسترش روابط کشورمان با کشورهای مختلف جهان و از جمله کشورهای حوزه آمریکای لاتین هستیم و وزیر امور خارجه کشورمان تلاشهای زیادی را برای ایجاد و گسترش این روابط داشته و دارد که این گسترش روابط دستاوردهای سیاسی و اقتصادی زیادی را برای ما به همراه داشته و دارد.

وی افزود: ایران و کوبا از ظرفیتهای زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، پزشکی، صنعتی و… برای تأمین و رفع نیازهای یکدیگر برخوردار هستند و توسعه و تعمیق روابط می تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت هر دو کشور باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ارتباط با هر کشوری که روحیات ضداستکباری داشته و به دنبال ایجاد و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با ایران باشد استقبال می کند و خواهان گسترش روابط با این کشورها است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری