کد خبر:152132
پ

سرپرست وزارت خارجه افغانستان سفرش به ایران را سرشار از دستاورد عنوان کرد

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با معاون سیاسی کابینه سرپرست این کشور سفرش به جمهوری اسلامی ایران را سرشار از دستاورد عنوان کرد.

رضایت سرپرست وزارت خارجه افغانستان از سفر به ایران

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ معاونت سیاسی کابینه سرپرست افغانستان امشب در خبری از دیدار امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی کابینه سرپرست خبر داد و گفت متقی که امروز از ایران به کابل بازگشت با ارائه گزارشی از سفر کاری خود اعلام کرد: در جریان سفرش به جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با شماری از مقامات آن کشور با دیپلمات‌ها و افغان‌های مقیم در تهران و مشهد نیز دیدار کرده است.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت با مقامات ایرانی در رابطه با روابط سیاسی، اقتصادی و توسعه تجارت میان دو کشور رایزنی کرده است.
مولوی عبدالکبیر نیز ضمن قدردانی از سرپرست وزارت امور خارجه گفت: امارت اسلامی با تمام کشور‌های منطقه به ویژه ایران روابط حسنه دارد و می‌خواهد این روابط در آینده نیز گسترش و تقویت یابد.
متقی در سفرش به ایران در نشست بین المللی فلسطین شرکت کرد و دیدار با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی بخشی از برنامه کاری سفر متقی بود.
وی همچنین در این سفر از سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری این کشور در شهر مشهد نیز بازدید و با دیپلمات‌ها و نمایندگان مهاجرین گفتگو کرد.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری