کد خبر:128013
پ

سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیون دلاری بین منطقه آزاد قصرشیرین و اقلیم کردستان عراق

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیون دلاری بین منطقه آزاد قصرشیرین و یک سرمایه‌گذار از اقلیم کردستان عراق امضاء شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نادر نادری در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گفت: در این نمایشگاه که تا ۱۵ 

سرمایه گذاری 2و نیم میلیون دلاری سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق در منطقه آزاد قصر شیرین

مهر ۱۴۰۲ در سلیمانیه عراق ادامه دارد، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از فعالان اقتصادی اقلیم کردستان به ارزش دو و نیم میلیون دلار به امضاء رسید.

وی با اشاره به اینکه این توافقنامه با حضور قائم مقام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق منعقد شد، افزود: یک کارخانه فرآوری قیر طبیعی و یک کارخانه بشکه‌سازی قیر به عنوان مکمل در ایجاد زنجیره تأمین با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر و سرمایه‌گذاری در محدوده منطقه آزاد قصرشیرین در مرز پرویز خان احداث خواهد شد.

گفتنی است با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد. این شهرستان مرزی با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین بزرگ‌ترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است. مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد که در همسایگی استان سلیمانیه وهم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری