کد خبر:201104
پ

سخنگوی صنعت برق: ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی برق پیش بینی شده است

سخنگوی صنعت برق گفت: در سال اول دولت ۱۰۰ اقدام، سال دوم ۱۴۰ اقدام و در سال جاری ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی برق پیش بینی شده است.

پیش بینی ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی برق طی سال جاریسخنگوی صنعت برق گفت: در سال اول دولت ۱۰۰ اقدام، سال دوم ۱۴۰ اقدام و در سال جاری ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی برق پیش بینی شده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در نشست خبری امروز درباره توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر گفت: ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه در کشور در حال ساخت است که نیمی از آنها نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند. موافقت هایی از صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اعلام شده است.

وی ادامه داد: نیروگاه خورشیدی این قابلیت را دارد که کمک فراوانی به کاهش ناترازی برق داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که با توسعه نیروگاهها، اقدامات تعمیراتی و توسعه و مدیریت مصرف در راستای کاهش این رقم حرکت کردیم، اظهار داشت: در سال اول دولت ۱۰۰ اقدام، سال دوم ۱۴۰ اقدام و در سال جاری ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی برق پیش بینی شده است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه با تلاش بخش خصوصی و دولتی ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید اضافه شد، گفت: ۱۴۰۰ مگاوات توسط صنایع انرژی‌بر و بر اساس قانون مانع زدایی از تولید در دست اجرا است و بناست که ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع انرژی بر احداث شود.

رجبی مشهدی گفت: در راستای توسعه ظرفیت روستایی ۴۵۰ روستا با ۷۰۰۰ خانوار با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۱۸ هزار خانوار عشایر با سامانه های قابل حمل برقرسانی شدند، به این ترتیب علاوه بر اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد روستاها برق دارند.

مدیرعامل توانیر درباره احتمال وقوع خاموشی در کشور گفت:‌ برای جلوگیری از خاموشی برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته به طوری که علاوه بر طرح‌های سال گذشته با پویش با انرژی جوایز ارزنده‌ای را برای مشترکان در نظر گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری