کد خبر:99838
پ

سخنرانی قالیباف در نشست هفته آینده مجمع مجالس آسیایی

دقایقی قبل رئیس گروه پارلمانی ایران در اجلاس مجمع مجالس آسیایی APA با اشاره به برگزاری این اجلاس طی هفته آینده در تهران از سخنرانی رئیس مجلس در این اجلاس به عنوان مهمان ویژه خبر داد.

قالیباف در نشست هفته آینده مجمع مجالس آسیایی سخنرانی می کند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی علیزاده رئیس گروه پارلمانی ایران در اجلاس مجمع مجالس کشورهای آسیایی  APA درباره برگزاری بخشی از کمیته های این مجمع در تهران طی هفته آینده اظهار کرد: از هفته آینده ورود نمایندگان مجالس کشورهای عضو در این مجمع آغاز می شود که ۱۵ کشور اعلام آمادگی برای حضور در این نشست کرده اند و شامل کشورهایی همچون ترکیه، روسیه، چین، امارات، بحرین، عربستان، لبنان، عراق، اندونزی، مالزی و پاکستان می شود.

وی افزود: دوشنبه برنامه های عمومی این مجمع و سه شنبه هم جلسات کمیته های مربوطه خواهد بود؛ در نشست تهران، اعضای کمیته اداری، مالی و و بودجه مجمع مجالس آسیایی برگزاری می شود در اجلاس تهران، برخی گروه های دیپلماتیک پارلمانی حاضر، در سطوح بالا مشارکت دارند مثلا رئیس کمیسیون روابط خارجی و نایب رئیس مجلس دومای روسیه به تهران می آیند؛ از ترکیه هم گروه نمایندگان ۵ نفره می آیند که چنین حضوری از مجلس ترکیه بی سابقه است العسومی رئیس پارلمان کشورهای عربی هم به عنوان نماینده ویژه در مراسم افتتاحیه حضور می یابد.

نمیانده مردم مراغه در مجلس ادامه داد: سه شنبه بعدازظهر نشست کمیته اداری مالی مجمع مجالس آسیایی و همچنین نشست کارگروه اسناد پایه برگزار می شود مجمع مجالس آسیایی ۴ کمیته دارد و رئیس کمیته اداری، مالی و بودجه مجمع، مجلس شورای اسلامی است؛ کشوری که رئیس کمیته است، اجلاس سالانه آن کمیته را برگزار می کند؛ لذا تهران هم قرار است نشست کمیته اداری، مالی و بودجه مجمع را برگزار کند. قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و میهمان ویژه در روز افتتاحیه که در هتل آزادی برگزار می شود، سخنرانی می کنند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری