کد خبر:25864
پ

ستوان آینیشمور روی صحنه می‌رود

«ستوان آینیشمور» اثر مارتین مک دونا در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، «ستوان آینیشمور» نوشته مارتین مک دونا با ترجمه زهرا ‌جواهری و کارگردانی علی درزی در تماشاخانه اهورا اجرا می‌شود.

این اثر که یک درام ترسناک کمدی است از ۶ بهمن ماه هر شب با بازی فواد امینی نیا، محمد وثوقی،آرمین ‌احمدوند، میلاد افشارمهر، مهسا چیذری، امیرحسین ‌لاری، میثم عزیزی، مالک خادمی و علی ‌درزی روی صحنه می‌رود

«ستوان آینیشمور» یک نمایش تاریخ است که با شکل معمایی و ماجراجویانه‌ای که دارد مخاطب را با خود همراه خواهد کرد. این اثر نمایشی یکی از متفاوت‌ترین آثار ترجمه شده از مارتین مک‌دونا در ایران است. اینت نمایشنامه، تصویری بسیار خنده دار و البته تأثربرانگیز از زندگی تروریستی ایرلندی به نام پادریک است که عواطف قربانیانش برایش هیچ اهمیتی ندارد و در عوض، به گربه ی خانگی اش بسیار وابسته است و به آن عشق می ورزد. زمانی که پادریک در حال بمباران غیرنظامیان در در ایرلند شمالی است، گربه اش به دلایلی نامعلوم می میرد. پس از این اتفاق، خانواده و دوستان او در آینیشمور با تمام توان خود تلاش می کنند تا مرگ گربه و دلیل پشت پرده ی آن را از او پنهان کنند. در این میان پادریک برای کشف علت مرگ گربه‌اش و احیانا پیدا کردن قاتل او برنامه‌هایش برای بمب‌گذاری و کشتار مردم در رستوران‌ها را کنسل می‌کند و…

این نمایشنامه مارتین مک‌دونا اثری سرشار از طنز تلخ سرگرم کننده‌ است که در پس آن خشونت و بدبختی‌های مردم ایرلند به صورت زنجیره‌وار مطرح می‌شود.

نمایش «ستوان آینیشمور» از ۶ تا ۱۶ بهمن ماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه اهورا واقع در میدان هفت تیر، ابتدای خیابان مفتح جنوبی، بین کوچه تور و همراه، مجتمع هنری عرفان اجرا می‌شود.

گفتنی است، «ستوان آینیشمور» در سال ۲۰۰۶ «نامزد جایزه‌ تونی»، «برنده‌ جایزه‌ آلفرد رادوک»، «برنده‌ جایزه‌ لوسیل لورتل» و «برنده‌ جایزه‌ اوبی» شد.

همچنین لازم به یادآوری است، مارتین مک‌دونا متولد ۱۹۷۲، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تئاتر، اهل ایرلند است. «مراسم قطع دست در اسپوکن»، «ملکه زیبای لنین» و «مرد بالشی» از دیگر نمایشنامه‌های ترجمه شده این نویسنده به فارسی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری