کد خبر:138007
پ

سازمان اورژانس مکلف به توسعه پایگاههای خدمات اورژانسی کشور شد

در ادامه بررسی جزییات برنامه هفتم توسعه، سازمان اورژانس کشور مکلف شد به منظور ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات اورژانسی ۱۱۵ در اقصی نقاط کشور ، نسبت به توسعه پایگاه های زمینی شهری و جاده ای و هوایی تأمین یا خرید خدمات و دریایی اورژانس پیش بیمارستانی در سقف بودجه سنواتی اقدام نماید.

سازمان اورژانس مکلف به توسعه پایگاههای خدمات اورژانسی  کشور شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۱۶ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند الحاقی ماده ۶۹ موافقت کردند و بند(ج) این ماده هم برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بند(ج)ماده ۶۹ ارتقای کیفیت خدمات آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد آمادگی برای مواجهه با بحران سالمندی جمعیت، جلوگیری از فرسودگی پایوران کادر درمان، ضمن هدف گذاری افزایش سالانه ظرفیت پزشکی تخصصی با اخذ تعهد خدمت در مناطق موردنیاز به نحوی برنامه ریزی کند که تا پایان زمان اجرای این قانون نسبت دستیاران تخصصی و متخصصان بالینی به پزشکان عمومی به یک برسد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است برنامه افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی با اولویت رشته های پرستاری، مامایی، پیراپزشکی داروسازی و رشته های حد واسط را ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

این بند پس از بررسی نتوانست رای لازم را کسب کند و پیشنهادحذف از سوی حسینعلی حاجی دلیگانی مطرح شد که سید محمد پاک مهر نایب رییس کمیسیون بهداشت در مخالفت با حذف این بند گفت: این احکام بسیار مهمی است ما می خواهیم افزایش دسترسی مناطق کم برخوردار به متخصصان را بالا ببریم و برای بحران جمعیت سالخورده در کشور تدابیری داشته باشیم.

وی افزود:جمعیت کشور ما با این روند در ۳۰ سال آینده بسیار سالخورده است و باید در این زمینه تدابیری داشته باشیم حذف این بند به نفع کشور و حوزه سلامت نیست و هزینه درمان را افزایش می دهد از نمایندگان می خواهم به حذف این بند رای ندهند.

سپس محمد باقر قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده داشت گفت: این بند برای برررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

در ادامه نمایندگان با بند الحاقی ماده ۶۹ بدین شرح موافقت کردند: به منظور ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات اورژانسی ۱۱۵ در اقصی نقاط کشور ، سازمان اورژانس کشور مکلف است نسبت به توسعه پایگاه های زمینی شهری و جاده ای و هوایی تأمین یا خرید خدمات و دریایی اورژانس پیش بیمارستانی در سقف بودجه سنواتی اقدام نماید

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری