کد خبر:108734
پ

ساخت مسکن استطاعت پذیر/ محدوده‌های هدف بازآفرینی ابلاغ می شوند

مدیرعامل سازمان نوسازی از ساخت مسکن استطاعت پذیر در تهران خبر داد.

ساخت مسکن‌  استطاعت پذیر برای تهرانی‌ها

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سیدمهدی هدایت در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: بازسازی بافت فرسوده در اولویت کاری ما قرار دارد و در روند نوسازی ، بازآفرینی محدوده‌های ناکارآمد و خانه‌دار شدن مردم، برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که حل مشکل مسکن بدون همراهی شهرداری‌ها امکانپذیر نیست، گفت: اگر دولت کمک کند خانه‌دار شدن مردم با ساخت مسکن استطاعت‌پذیر در بافت فرسوده امکانپذیر می‌شود.

به گفته هدایت، تا یک ماه آینده محدوده‌های جدید بازآفرینی شهری اعلام می‌شود و تا یک سال دیگر تدقیق نقشه‌های جدید انجام و بازسازی بافت فرسوده سرعت می‌گیرد. 

وی به طرح پویش محله امت اشاره کرد و گفت: قرار است این پویش اجرا شود و براساس آن ۴۰۰ نفر از علاقمندان و نخبگان به محدوده‌های بافت فرسوده با مالکان حدود ۱۲۶ هزار ملک ارتباط می‌گیرند. پرسشنامه‌هایی تهیه و پر می‌شود تا وضعیت نوسازی در این محدوده‌ها بررسی شود.

هدایت ادامه داد: ۵۰ درصد از بافت‌های فرسوده تهران هنوز نوسازی نشده و قرار است موانع را بررسی و برطرف کنیم. 

وی به محدوده بازار تهران اشاره کرد و گفت: طرح اقدام مشترک دولت و شهرداری در محدوده بازار با رویکرد ایمنی و مخاطرات تهیه شده است. 

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری