کد خبر:97916
پ

زیست مسئولانه تأمین کننده خوشبختی انسان‌هاست

لحظاتی قبل امام جمعه موقت تهران گفت: زیست مسئولانه تأمین کننده خوشبختی انسان‌هاست و منافع همه انسان‌ها را تأمین می کند.

حاج‌علی‌اکبری: زیست مسئولانه تأمین کننده خوشبختی انسان‌هاست

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت به همه ما اعلام می‌کند که رفتار شما امه‌های شما قضاوت‌های شما در زندگی ارتباط با دیگران باید مبتنی بر آگاهی و علم باشد و به خاطر بسپارید که مورد سوال قرار خواهید گرفت.

وی افزود: از آنچه نمی‌دانید پیروی نکنید، به آن ترتیب اثر ندهید، درباره آن قضاوت نکنید وجای دیگری آن را نقل نکنید. زیرا مورد سوال قرار خواهید گرفت هم از آنچه شنیده‌اید، هم نسبت به آنچه دیده‌اید و هم آنچه درباره او اندیشیده و قضاوت کرده‌اید.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اگر به این توصیه عمل کنیم که در واقع یک نمونه از زیست مسئولانه است، خواهید دید که بازار شیطان، بازار تهمت‌ها با شایعات، بازار اختلافات کساد شده و دست شیطان بسته می‌شود و روی او سیاه.

وی افزود: موضوع سخن ما مسئولیت اجتماعی است در خطبه گذشته به عنوان یک مقدمه لازم درباره انسان مسئول از نگاه خداوند سخن گفتیم؛ چه در ارتباط با خداوند متعال، چه در ارتباط با خویشتن، چه در ارتباط با آفرینش و سایر مخلوقات خداوند و چه در ارتباط با سایر انسان‌ها که همه محیط زندگی ما را پوشش داده است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: در این میان، انسان با ظرفیت عقلانی، آگاهی و الهی که دارد به علاوه هدایتی که از سوی انبیا الهی برایش انجام شده این امکان را دارد که مسئولیت همه برنامه‌ها و رفتارها را در زندگی خود بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: از بین عرصه‌های مسئولیت، عرصه مسئولیت اجتماعی عرصه بسیار حساس و مهمی است. انسان در محیط روابط اجتماعی آفریده می‌شود در جامعه به دنیا می‌آید. او در محیط اجتماعی و روابط اجتماعی رشد می‌کند و در این محیط دنیا را ترک می‌کند. بخش عمده‌ای از زیست اجتماعی ماست چه بخشی که در اختیار ماست و جزو انتخاب‌های ما در مناسبات و روابط و چه بخشی که در اختیار ما نیست ارتباطاتی است که ما را به صورت ضروری در بر گرفته است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بسیار اهمیت دارد که محیط ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی ما چگونه باشد یعنی رابطه من و دیگران. دیگران اعم از افراد گروه‌ها و جوامع و این رابطه چه کیفیتی باید داشته باشد. یکی از ویژگی‌های زمانه و روزگار ما گستره روابط اجتماعی است. به نظر می‌رسد در مسیر پیش روی بشریت این ماجرا همچنین پیچیده‌تر، گسترده‌تر و حساس‌تر خواهد شد.

حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: زیست مسئولانه تأمین کننده خوشبختی انسان‌هاست و منافع همه انسان‌ها را تأمین می کند.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری