کد خبر:143368
پ

زنان فلسطینی مقابل کشتار سازمان‌یافته زنان و کودکان فلسطینی و غزه جریان‌ساز شدند

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فجایع غزه گفت: زنان مقاوم و صبور این سرزمین در مقابل کشتار سازمان‌یافته زنان و کودکان فلسطینی و غزه جریان‌ساز شدند.

مشاور وزیر فرهنگ: زنان فلسطین جریان‌ساز شدند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، عاطفه خادمی در همایش بین‌المللی اشک مریم؛ همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که همزمان با روز جهانی رفع خشونت علیه زنان در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، اظهارداشت: گردهم آمدیم به تمام زنان آزادی‌خواه اعلام کنیم که واقعیت امروز در غزه فراتر از خشونت علیه کودکان و زنان است و متاسفانه در غزه شاهد جابه‌جا شدن مرزهای خشونت علیه کودکان و زنان هستیم.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شان برگزاری این همایش ادای دینی برای زنان تاریخ‌ساز غزه است که به دلیل ناکارآمدی مجامع بین‌المللی حرمتشان دیده نشد، ظلم آشکار علیه زنان و کودکان در سرزمین فلسطین و غزه صورت می‌گیرد و شاهد کشتار سازمان‌یافته زنان و کودکان فلسطینی هستیم.

خادمی با بیان اینکه زنان مقاوم و صبور فلسطین جریان‌ساز شدند، گفت: آیا امروز زمان آن نرسیده که تجلی صفات الهی در قامت همسران غیور و مادران صبور در این عالم فریاد بزنیم که مگر غیر از این است که زنان در تاریخ بشر تحویل آفرین بودند؟ امروز وجدان‌های بیدار مردم جهان جریان غزه را فهمید و ساکت ننشست و دیدیم که حاصل ایمان به سنت‌های الهی و استقامت مردم‌ غزه چگونه پشت رژیم صهیونیستی را به زمین زد و در این میان این زنان غیور فلسطینی بودند که نقش‌آفرینی کردند.

مشاور وزیر فرهنگ: زنان فلسطین جریان‌ساز شدند
 همایش بین‌المللی اشک مریم – سالن اجلاس سران

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با عنوان اشک مریم همزمان با ۲۵ نوامبر روز جهانی رفع خشونت علیه زنان بعد از ظهر روز شنبه – ۴ آذر – با حضور میهمانان داخلی و خارجی، جمعی از زنان اندیشمند و کنشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران اصلی این همایش بین المللی است و برخی از زنان و نمایندگان جبهه مقاومت نیز در این همایش به صورت حضوری و مجازی سخنرانی می‌کنند. فریبا علاسوند عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده و عضو شورای‌عالی سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران از سخنرانان اصلی این همایش است.

حضور خانواده شهدای مدافع حرم و هنرمندان برجسته نیز بخش دیگری از این همایش خواهد بود. همچنین اجرای کارگاه‌های آموزشی هنری هنرمندان تجسمی با موضوع زن و فلسطین نیز از بخش‌های اصلی این همایش است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری