کد خبر:203169
پ

زاکانی: از همه چیز گذشتم تا با اژدهای هفت‌سر فساد مبارزه کنم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با مافیای فساد در ابعاد مختلف مبارزه کردم اگرچه کار آسانی نبود، اما دلنشین بود. از همه چیزم گذشتم تا با اژدهای هفت سر مبارزه کنم.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علیرضا زاکانی در جمع تلاشگران عرصه تولید و کارآفرینی، گفت: خیلی ها در کشور علاقمند به بازگشت به گذشته هستند. آنان با افکاری که برای خودشان بافتند خود را در مافوق طبقات اجتماعی قرار دادند. باید مراقب باشیم که فریب گفته‌ها و افکار آنان را نخوریم. مردم باید انتخاب کنند و بعد از آن نظارت کنند تا ببینند آیا افرادی که به آنها رای داده شده به قولشان عمل کردند.

زاکانی ادامه داد: غده‌های سرطانی زد و بند و فساد در بخش‌هایی از نظام نفوذ کرده است. عده‌ای در گذشته با نام کار و کارآفرین و خدمتگزار مسائلی را دنبال کردند که ماحصل آن درد و رنج کارآفرین و کارگر شد. امروز باید به این حقیقت توجه کرد که در کشور هم امکانات وجود دارد و هم خلاقیت و مهارت و هم کارآفرین وجود دارد که می‌توانند گره‌های بزرگ کشور را برطرف کنند. قشنگ‌ترین قابی که از جلسه ما گرفته می‌شود در راستای نام سال که جهش تولید با جلوه مردم است، می باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با مافیای فساد در ابعاد مختلف مبارزه کردم اگرچه کار آسانی نبود، اما دلنشین بود. از همه چیزم گذشتم تا با اژدهای هفت سر مبارزه کنم چون شما دستتان نمی‌رسید تا حقتان را از کانون‌های فساد بگیرید. وقتی چشم خود را می‌مالیم و چشم بر حقیقت باز می‌کنیم یارانه انرژی برای مردم در نظر می‌گیریم تا هشتاد و چند میلیون ایرانی از امکان یارانه طلایی برخوردار شوند. ۴۰ – ۵۰ میلیون نفر سالی ۵ – ۶ گرم اعتبار طلا خواهند داشت. این زشت است که عده‌ای مردم را اعانه بگیر کنند. برخی‌ها معتقدند از ثروت باید به مردم داد اما دولت خدمت موافق مشارکت مردم در اقتصاد است.

زاکانی ادامه داد: دهه های ۷۰ و ۹۰ هنوز فراموش نشده است؛ عده ای مسیری رفتند که با تکیه بر قدرت به مردم و کشور خیانت کردند. در دهه ۱۳۷۰ در قرارداد گازی کرسنت ملت ایران ۵۳ میلیارد دلار عدم النفع گرفت و تا هفته گذشته که پیگیری می‌کردم کشور همچنان گرفتار این پرونده است. این اتفاق به خاطر کارگزار نادرستی بود که نفع ملت را در نظر نگرفت. او از کل قرارداد ۲۵ ساله یک و نیم درصد برای خودش عدم النفع گرفت، اسنادش هم موجود است.

زاکانی افزود: در سال ۱۳۹۲ و در هنگام معرفی این شخص، آقای روحانی در مجلس گفت بنده بدون آقای زنگنه دو ماه هم نمی‌توانم ادامه دهم. بنده هم در مجلس اسناد ننگین کرسنت را در تریبون مجلس منتشر کردم البته با زد و بندی که در مجلس اتفاق افتاد ایشان رای آورد اما ایران در دادگاه لاهه محکوم شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این افراد همچنان در قدرت حضور دارند و باز می‌خواهند بر صندلی ریاست جمهوری بنشینند اما بنده دنبال گرفتن حق شما مردم هستم. حق، گرفتنی است و بنده حق مردم را از این جماعت می‌گیرم. خط قرمز بنده، مردم هستند هرچه را در وجودم دارم در طبق اخلاص قرار داده‌ام تا بتوانم به شما خدمت کنم.

زاکانی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ قانون رفع موانع تولید را در مجلس تصویب کردیم. ماده ۲۰ این قانون به دولت آقای روحانی تکلیف کرده بود که ظرف ۶ ماه آیین نامه را بنویسد که دولت ظرف سه ماه افرادی که در دهه ۱۳۸۰ وام ارزی گرفتند که ۶۰۰ مورد بود، تسویه حساب کنند اما پول مردم هنوز داده نشده است. ۵۵ نفر از وام گیرندگان بیش از ۵۰ میلیارد دلار دریافت کرده بودند.

وی یادآور شد: رهبری فرمودند انتصاب هیچکس نباید مانع مبارزه با فساد شود. اصل ۴۹ قانون اساسی به ما اجازه می‌دهد که حق شما را از حلقوم کسانی که آن را خوردند، درآوریم.

زاکانی ادامه داد: هدف گذاری که در مترو شهر تهران انجام شد تا در سال ۱۴۲۰ پروژه‌های شهری به اتمام برساند ما آن را ۱۱ سال کم کردیم. اعتبار ۲۷ همتی شهرداری تهران را بعد از ۳۳ ماه به ۱۶۹ همت افزایش دادیم. ما می‌خواهیم با ارزان کردن تهران کل کشور را ارزان کنیم.

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • محمدرضا کیانفر ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵
    1 0

    .
    سیدحسن شریعتمداری فعال سیاسی پرسید: رأی دادن به افرادی که یا تدارکاتچی هستند و یا آلت فعل چه اثری در زندگی مردم دارد؟

    آقای شریعتمداری،
    بینهایت تأثیر دارد زیرا می‌توانند مانند آقایان خاتمی و روحانی ما را به دو فوریت که شروط اصلی برای برکناری جمهوری اسلامی هستند نزدیک سازند.
    سوره‌ی اهل نفاق است و تغابن چو طلاق، هست تحریم و دگر ملک چو نون حاقه دان.
    کافرون نصر و دگر تبت و اخلاص و فلق، بعد از آن ناس بیاموز که گردید آسان.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری