کد خبر:33842
پ

زارع پور: قطعی اینترنت قابل پیش‌بینی بود

وزیر ارتباطات گفت: مسأله قطعی اینترنت را پیش‌بینی کرده بودیم و همان موقع به همکارانم در شرکت زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند که این موضوع به سرعت در حال انجام است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات پس از قطع۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت کشور به دلیل قطعی ظرفیت کابل اینترنت روسی که از مسیر اوکراین می‌گذرد گفت: وقوع این اتفاق را پیش بینی کرده بودیم.

وی در پستی در اینستاگرام نوشت: همان طور که همکارانم هم اطلاع دادند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش یافته است که در ساعت پیک (اوج مصرف) ممکن است منجر به اختلال شود.

وی گفت: این مسأله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش‌بینی کرده بودیم و به دلیل زمان‌بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند که این موضوع به سرعت در حال انجام است.

وی به فارس گفت: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تامین اینترنت بین الملل و تامین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این چنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی در حال دنبال شدن است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری