کد خبر:134690
پ

رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه توفیقی کسب کرد؟

پژوهشگر مسائل بین الملل درباره تحولات دیشب فلسطین، گفت: تمامی برنامه‌هایی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف اعلام کرده غیرقابل‌دسترسی هستند و محکوم به شکست است.

آیا رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه توفیقی کسب کرد؟

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، صمدی، پژوهشگر مسائل بین الملل ششم آبان ماه در برنامه صبح بخیر ایران از شرایط حمله رژیم صهیونسیتی به فلسطینی سخن گفت. 

صمدی، پژوهشگر درباره شرایط غزه در شب حمله زمینی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بین ساعت ۲۱ الی ۲۲ شب، اخبار به طور دقیق اظهار داشت که حجم آتش‌های صهیونیست‌ها بر غزه نشان‌گر تلاش آن‌ها برای حمله زمینی است. ما در ۴:۱۲ دقیقه بامداد با رصد غزه از شرایط باخبر بودیم. حمایت‌های مردمی بسیاری در ایران، عراق، اردن و ترکیه بر علیه این جنگ به وجود آمد.

وی افزود: حجم حمله‌ها بسیار بالا بود و آتش‌ها بسیار سنگین بود. تا به این لحظه اخبار منتشر شده نشانگر تلفات سنگین صهیونیست‌ها در اقدام به ورود زمینی به غزه هستند. رژیم صهیونیستی این مسئله را بهونه کردند و اظهار داشتند این حمله اصلی نبوده و به همین دلیل عقب‌نشینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: غزه در شب گذشته به دلیل قطعی برق کاملا در تاریکی بود و همچنین دسترسی اینترنت قطع شده بود. غزه را تنها آتش بمباران‌ها روشن می‌کرد به همین دلیل سطح تخریب مشخص نبود. اکنون در انتظار انتشار اخبار و بررسی تعداد تلفات طرفین هستیم و من باور دارم سطح تلفات صهیونیست‌ها بالا خواهد بود چرا که خاصیت میدان جنگ غزه به مانند جهنم ناشناخته برای رژیم صهیونیستی است. آن‌ها هیچ اطلاعاتی از شرایط قدرت و توانمندی نیروهای مقاومت ندارد و دیشب می‌توانند مانند یک امتحان بوده باشد تا از این اطلاعات مطلع شوند. 

صمدی، پژوهشگر درباره ذهنیت حماس درباره ورود رژیم صهیونیستی به خاک غزه گفت: حماس حداقل از ۵ سال گذشته تصمیم به رفع محاصره غزه گرفت تا شرایط این منطقه مشخص شود. تمامی آمار موجود درباره غزه نشانگر شرایط افتضاح این منطقه هستند. دو میلیون نفر در منطقه‌ای نیمه‌بیابانی قرار دارند که به بنیادی‌ترین خدمات انسانی نیاز دارند؛ این افراد نه آب آشامیدنی دارند و نه دسترسی دیگری و با این شرایط زندگی در غزه بسیار دشوار است. زندگی به این حالت اصلا ممکن نیست و به همین دلیل مقاومت از ۵ سال پیش برنامه‌ای دقیق برای حمله کشید و در بزنگاهی تاریخی ضربه‌ای محکم به رژیم صهیونیستی زدند. 

وی درباره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تمامی برنامه‌هایی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف اعلام کرده غیرقابل‌دسترسی هستند. او اظهار داشته که در این جنگ حماس را نابود می‌کنند و رژیم جدیدی در غزه تعین می‌کنند. این منطقی نیست چرا که آمریکا هم نتوانسته رژیم جدیدی در غزه شکل دهد. 

او درباره حجم حملات مقاومت اظهار داشت: دیشب شب پر حادثه‌ای بود و اخبار حمله موشکی از لبنان، یمن و سوریه منتشر شد؛ متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به برق و اینترنت اطلاعات کاملی از اتفاقات دیشب وجود ندارد. انتظار می‌رود تا فردا اخبار دقیقی از این روزها منتشر شود اما مطمئنیم که اگر رژیم صهیونیستی دستاوردی داشت حتما آن را تاکنون اعلام می‌کرد چرا که آن‌ها از تمامی دسترسی‌ها برخوردار هستند. این نشان می‌دهد تا این لحظه از صبح توفیقی برای رژیم صهیونیستی وجود نداشته است. 

صمدی درباره شرایط مردم غزه در بمباران گفت: مردم غزه هیچ گونه پناهگاهی ندارند، تنها کاری که می‌توانند بکنند رفتن به دریا است. از آنجایی که هیچ بخشی برای پناه‌گرفتن در غزه وجود ندارد مردم ناچارند در خانه‌ها بنشینند و منتظر بمباران باشند. 

وی درباره قطعنامه تصویب شده توسط سازمان ملل گفت: بعد از ۲۱ روز به درخواست کشورهای عربی قطعنامه‌ای با ۱۲۵ رای موافق تصویب شده اما این قطعنامه به نفع هیچ کشوری نیست و تنها درخواستی برای آتش بس است. ۴۵ کشور رای میانه داده‌اند و ۱۴ رای منفی هم داده شده که یکی از آن‌ها آمریکا و دیگری رژیم صهیونیستی است.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری