کد خبر:27704
پ

روش انقلاب امام(ره) اعتماد به مردم بود/ماحصل این انقلاب مردم‌سالاری دینی شد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام (ره) بر اساس عدالت انقلاب کرد، گفت: اگر ما بخواهیم قدر امام را بدانیم باید ارزش‌های انقلاب را شناخته و بر حفظ آن تلاش کنیم.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضائی با آرمان‌های امام خمینی، اظهار داشت: اگر بخواهیم همه آنچه امام در این عصر تحول ایجاد کرد را مورد توجه قرار دهیم باید به ویژگی‌های ایشان توجه کنیم. باید زمان بگذرد تا انقلاب و امام به درستی شناخته شود.

رئیس‌دستگاه قضا با بیان اینکه روش انقلاب امام اعتماد به مردم بود، گفت: امام غیرممکن را ممکن ساخت و در این عصر به بسیاری از تفکرات خط بطلان کشید وهمه عدالت‌خواهان را به این باور رساند که می‌شود بر اساس روش‌های الهی تغییر ایجاد کرد.

وی افزود: هنوز خیلی از مردم ما نتوانسته‌اند امام و افکارش را بشناسند؛ خیلی گفته شده اما هنوز کم است.

رئیس عدلیه ادامه داد: اگر ما بخواهیم قدر امام و انقلاب را بدانیم باید توجه کنیم که امامی که بر اساس عدالت انقلاب کرد در متن انقلاب و در اوج انقلاب حاضر نبود هیچ تخطی در حق فردی انجام شود.

اژه ای با بیان اینکه امام بر اساس عدالت انقلاب کرد، گفت: امام برای گسترش عدالت ادامه دادند اگر ما بخواهیم قدر امام را بدانیم باید ارزش‌های انقلاب را شناخته و بر حفظ آن تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امام باور داشت که همه چیز در محور اسلام و ارزش‌های اسلامی است گفت: امام راحل به مردم اعتماد داشتند و صداقت با مردم را شرط اساسی حکمرانی می‌دانستند و بسیاری از امور را با مردم در جریان می‌گذاشتند.

ماحصل این انقلاب مردم سالاری دینی شد

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اسلام و مردم جزء ذات انقلاب و امام بودند گفت: ماحصل این انقلاب مردم سالاری دینی شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توجه امام خمینی به محرومان، افزود: امام برای مردم مستضعف دنیا، یار بودند و بی‌نهایت فروتن و متواضع داشتند. ایشان دوست داشتند در قبال یک سرباز ۱۳ ساله در جنگ متواضع باشند اما همین امام نمی‌توانست اشک یک یتیم را ببیند و در برابر ظالمان ایستادگی داشتند که برای هیچکس باور پذیر نبود.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه امام زیر بار هیچ سلطه‌ای نرفت، گفت: امام خصم ظالم و عون مظلوم بودند. ایشان می‌فرمودند اگر می‌خواهید انقلاب آسیب نبیند، پیروی ولی فقیه باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری