کد خبر:98752
پ

روسیه سرعت استفاده از پهپاد انتحاری «لانست» را افزایش می‌دهد

لحظاتی قبل مشاور وزیر دفاع اوکراین گفت، پهپاد انتحاری “لانست” روسیه که پهپادی کم‌هزینه است و قابلیت انهدام خودروهایی چند برابر خودش را دارد، به مشکلی خاص برای نیروهای اوکراینی در امتداد خطوط مقدم بدل شده است و روسیه سرعت استفاده از آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اوکراین: روسیه سرعت استفاده از پهپاد انتحاری «لانست» را افزایش می‌دهد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین به روزنامه تلگراف گفت: «نهادهای اطلاعاتی اوکراین به ما می‌گویند که روسیه سرمایه‌گذاری بیشتر بر تولید این نوع از پهپادها را آغاز کرده است. برای آنکه درک کنیم چرا چنین چیزی یک نگرانی تلقی می‌شود، باید بگویم هر چیزی که قادر به تخریب و آسیب تجهیزات ما باشد یا احتمال ایجاد خطراتی برای نیروهای ما را داشته باشد، یک نگرانی برای ما است.»

یک بلاگر حامی جنگ روسیه به موفقیت آشکار این نوع از پهپادها پرداخته و نوشته است که پهپاد انتحاری لانست قادر بوده تجهیزات اهدا شده غرب به کی‌یف از جمله تانک‌های لئوپارد ۲ و هوویتزر فرانسوی سزار را منهدم کند.

نسخه جدید پهپاد لانست حدودا ۳۰ مایل برد و کلاهکی دارد که در لحظه برخورد منفجر می‌شود.

یکی از سربازان اوکراینی که خود را با نام “ماگلی” معرفی کرد، اذعان داشت که این پهپادهای روسیه برای اوکراین “مشکل‌ساز” شده است. او افزود: این مساله مشکلاتی را برای نیروهای ما به وجود آورده زیرا ما تسلیحات مشابهی برای مقابله نداریم.

طبق گزارش تلگراف، استفاده از پهپاد روسی لانست به خصوص در مناطق دونتسک و زاپوریژیا شایع شده است؛ جایی که نیروهای مسلح اوکراین بیشتر تمرکز خود را بر روی آن‌ها گذاشته‌اند تا آن‌ها را از مسکو پس بگیرند.

مشاور وزیر دفاع اوکراین در پایان گفت: حامیان غربی کی‌یف می‌توانند با تجهیزات بیشتر از نیروهای اوکراینی در برابر تهدیدات لانست روسی محافظت کنند. تانک گپارد ساخت آلمان یکی از آن تسلیحاتی است که برای مقابله با پهپادهای لانست روسی بهترین هستند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری