کد خبر:11685
پ
امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری مشترک با همتای ارمنستانی:

روابط ایران و ارمنستان روابطی متین، سازنده و رو به رشد است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط دو کشور روابطی متین، سازنده و رو به رشد است. مایلم با کمال خرسندی اعلام کنم که در بیست روز گذشته سه دیدار میان اینجانب با وزیر خارجه ارمنستان در دوشنبه، نیویورک و تهران انجام شد. به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حسین امیرعبداللهیان در جریان نشست خبری مشترک با […]

روابط دو کشور ایران و ارمنستان روابطی متین، سازنده و رو به رشد است/ احیای جاده ترانزیتی به ارمنستان به سرعت عملیاتی و نهایی خواهد شد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط دو کشور روابطی متین، سازنده و رو به رشد است. مایلم با کمال خرسندی اعلام کنم که در بیست روز گذشته سه دیدار میان اینجانب با وزیر خارجه ارمنستان در دوشنبه، نیویورک و تهران انجام شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حسین امیرعبداللهیان در جریان نشست خبری مشترک با آرارات میزوریان گفت: گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای را با همکار خوبم آقای آرارات میزوریان داشتیم. روابط دو کشور روابطی متین، سازنده و رو به رشد است.  مایلم با کمال خرسندی اعلام کنم که در بیست روز گذشته سه دیدار میان اینجانب با وزیر خارجه ارمنستان در دوشنبه، نیویورک و تهران انجام شد. در همین بازه زمانی دیدار مهم یمیان دکتر رئیسی و آقای پاشینیان در دوشنبه به عمل آمد. مقامات عالی دو کشور در سطح راهبردی توافقاتی را در دوشنبه به عمل آوردند و ما مکلف شدیم نقشه راه روابط دو کشور را ترسیم و نهایی کنیم.

وی ادامه داد: امروز با هم توافق کردیم که علاوه بر مناسبات سیاسی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری روابط را افزایش دهیم. تجارت و بهره برداری از مسیر ترانزیتی ارمنستان از نکات مورد توجه دو کشور است. ما در احیای جاده ترانزیتی و مسیرهای رفت و آمد تریلرها پروژه‌ای را تعریف کردیم که به سرعت عملیاتی و نهایی خواهد شد. در هفته‌های آینده شاهد نشاط بیشتر در همه ابعاد روابط بین دو کشور خواهیم بود. همچنان منطقه ما در حوزه قفقاز جنوبی از مشکلات بنیادی رنج میبرند. همچنین حضور صهیونیست‌ها مورد نگرانی جدی ما است. با صدای بلند می‌گوییم که اجازه نمی‌دهیم روابط ایران با همسایگانش مخصوصا ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی افزود: با در نظر گرفتن بحران‌های منطقه‌ای و نزدیک شدن به خروج از بحران کرونا باید اعلام کنیم منطقه ما تحمل زیاده خواهی های جدید را نخواهد داشت. همه کشورهای منطقه باید به این نتیجه برسند که بحران‌ها باید با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت دیگران حل شود.

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری