کد خبر:153796
پ

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور چین برای توسعه روابط دوجانبه در سال ۲۰۲۴ تاکید کردند

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پیام‌هایی به یکدیگر ضمن تبریک سال نو میلادی بر تلاش برای توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه در سال ۲۰۲۴ تاکید کردند.

پیونگ یانگ و پکن بر تلاش برای توسعه روابط دوجانبه در سال ۲۰۲۴ تاکید کردند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین ضمن تبریک سال نو میلادی، سال ۲۰۲۴ را سال دوستی کره شمالی و چین نامیدند و متعهد شدند در این سال هم‌زمان با جشن هفتاد و پنجمین سالگرد ارتباط دیپلماتیک میان دو کشور، روابط دو جانبه را تقویت کنند.

کیم در پیام خود به شی اظهار امیدواری کرد که در سال ۲۰۲۴ دو کشور مبادلات و دیدارها را در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افزایش دهند.

در پیام رهبر کره شمالی آمده است: در سال جدید پیوندهای دوستی و اتحاد بیشتر را تعمیق بخشیده و همکاری‌های مشترک را تشدید خواهیم کرد و با مبارزه مشترک برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی، صفحه جدیدی به تاریخ روابط کره شمالی و چین اضافه خواهیم کرد.

کیم همچنین در این پیام، برای رئیس جمهور چین آرزوی سلامت کرد و موفقیت وی را در اداره کشور و گسترش رفاه مردم چین خواستار شد.

رئیس جمهور چین نیز در پیام خود به رهبر کره شمالی خاطرنشان کرد: روابط سنتی دوستانه و همکاری پکن و پیونگ یانگ به لطف تلاش‌ها و تشویق‌های مشترک از سوی هر دو طرف، وارد دوره تاریخی جدیدی شده است.

در پیام شی به کیم همچنین با اشاره به اینکه طرفین ارتباطات راهبردی تنگاتنگ، افزایش همکاری و تقویت هماهنگی در موضوعات بین‌المللی را حفظ کرده‌اند، تاکید شده است: چنین تلاش‌هایی باعث توسعه مستمر روابط، دفاع از منافع مشترک دو کشور و تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای شده است.

در ادامه پیام شی آمده است: این سیاست ثابت پکن است که با صداقت از روابط دوستانه و همکاری سنتی چین و کره شمالی دفاع کرده و در جهت توسعه و تحکیم آن تلاش کند.

لیو گوجونگ معاون نخست‌وزیر چین که پیشتر برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرده بود، با رهبر این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

در آن دیدار نیز طرفین بر توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور توافق کرده بودند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری