کد خبر:12276
پ

رمزگشایی از سرفه‌های مکرر پوتین در کاخ کرملین / کرونا یا ورزش‌های صبح‌گاهی

ولادیمیر پوتین با ارائه توضیحاتی درباره علت سرفه‌های مکرر خود به گمانه‌زنی‌ها درباره ابتلای خود به کرونا واکنش نشان داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌انتشار ویدئویی از سرفه کردن ولادیمیر پوتین در حین گفت‌وگو با وزرا در کاخ کرملین گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال ابتلاوی وی به بیماری کرونا مطرح کرده است. البته وی در نشست مجازی گروه ۲۰ افغانستان هم شرکت نکرد تا دامنه این گمانه‌زنی‌ها افزایش یابد.

روزنامه دیلی‌میل در این باره نوشت: رئیس‌جمهور ۶۹ ساله روسیه که معمولا ترس از بیماری را کم‌اهمیت نشان داده و اصرار داشته که از آنتی‌بادی و ایمنی بالایی برخوردار است، ادعا کرد که تداخل برنامه‌های روزانه‌اش باعث شده تا در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند.

پیش از این والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس علیای روسیه به پوتین گفت که همکاران نسبت به سلامتی او ابراز نگرانی کرده‌اند. ماتوینکو پس از مشاهده این اتفاق به پوتین گفت: شما در طول جلسه سرفه می‌کردید. ما نگران سلامت شما هستیم. پوتین پاسخ داد: نگران نباشید همه‌چیز خوب است. نه فقط برای کووید-۱۹ بلکه برای دیگر انواع عفونت‌ها از من آزمایش می‌گیرند؛ با این حساب همه چیز خوب است.

پوتین توضیح داد: بعد از این‌که در هوای سرد ورزش کردم، احساس سرما کردم. این فقط نتیجه پیاده‌روی در هوای سرد است. هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد. امیدوارم همه‌ همکاران من سلامت باشند.

ماه گذشته، پس از اینکه تست کووید-۱۹ برخی دستیاران نزدیک پوتین مثبت شد، وی مجبور شد دو هفته را در قرنطینه سپری کند. پوتین اظهار کرد که واکسن از آلوده شدن فرد به ویروس جلوگیری می‌کند؛ گرچه در آن زمان وی تمام روز را از نزدیک با یکی از دستیارانش که مبتلا به کرونا شده بود، کار کرد.

پوتین افزود: همان‌طور که مشاهده می‌کنید، همه چیز طبق نظم پیش می‌رود و خدا را شاکریم که مثل فایزر یا آسترازنکا هیچ مشکل و یا داستان غم‌انگیزی پس از واکسیناسیون اتفاق نیفتاده است. از آن‌جایی که تصمیم گرفتم از خودم در برابر این بیماری محافظت کنم، واکسن اسپوتنیک را انتخاب کردم. نیروهای ارتش نیز درحال دریافت واکسن اسپوتنیک هستند.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان تاکید کرد: من از برنامه واکسیناسیون اجباری حمایت نمی‌کنم و همچنان بر این باور هستم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری