کد خبر:7843
پ

رمزگشایی از تحرکات آمریکا بعد از انتخابات ۱۴۰۰؛ اعتراف کاخ سفید به شکست/ نباید به آمریکا اعتماد کرد

رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته تا از خاورمیانه عقب نشینی کند و برای هم پیمانانش از اعراب و اسرائیل تنها یک گزینه می‌ماند و آن اینکه با دست خودشان و با کمترین کمک از سوی آمریکا قدرت را در سینی‌ای از طلا به ایران و محور مقاومت واگذار کرده و تسلیم شوند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه عربی الرای الیوم چاپ لندن؛ در سرمقاله امروز خود نوشت.تصمیم آمریکا برای خارج کردن سامانه‌های موشکی از عربستان بعد از شکست سامانه گنبد آهنین طی جنگ اخیر غزه که پیشرفته‌ترین نسخه سامانه‌های پاتریوت است و اعلام خروج تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان که در سپتامبر صورت می‌گیرد، بیانگر چهار حقیقت اصلی است:

اول، اعتراف آمریکا به شکست در تمام جنگ‌ها در عراق، سوریه، خلیج فارس، افغانستان و یمن و تصمیم برای کاهش خسارت‌ها و نجات خود و پول‌هایش از جنگ‌های بیهوده پایان ناپذیر.

دوم توجه به منطقه شرق آسیا و مشخصا چین که بزرگترین خطر موجودیتی برای منافع آمریکا و نفوذش و مهم‌ترین هم پیمانانش در این منطقه حساس است. منظور ما ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین، تایوان، استرالیا و سایرین است.

سوم این که نمی‌توان به آمریکا به عنوان یک هم پیمان قوی اعتماد کرد زیرا زمانی که منافعش در معرض تهدید قرار می‌گیرد یا اولویت‌ها و استراتژی‌های دفاعی و منافع اقتصادی‌اش تغییر می‌کند دوستانش را رها می‌کند.

چهارم و در نهایت این که جنگ‌های آتی از نوع سایبری و از طریق پهپادها خواهد بود. این به این معناست که سامانه‌های دفاعی کلاسیک قدیمی و نامناسب هستند و باید آن‌ها را کنار گذاشت و با سامانه‌هایی عوض کرد که با تحول جدید متناسب باشند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته تا از خاورمیانه عقب نشینی کند و برای هم پیمانانش از اعراب و اسرائیل تنها یک گزینه می‌ماند و آن اینکه با دست خودشان و با کمترین کمک از سوی آمریکا قدرت را در سینی‌ای از طلا به ایران و محور مقاومت واگذار کرده و تسلیم شوند؛ درست مثل کاری که جورج بوش پسر با حمله به عراق و حمایت اعراب کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری