کد خبر:105562
پ

رایانه ها به گوش انسان متصل می شود

اخیرا دانشمندان در چین یک رابطه مغز به رایانه ساختند که از طریق گوش انسان متصل می شود .

اتصال رایانه ها به گوش انسان

به گزارش ۳۶۱ درجه انسان و به نقل از وبگاه تک اسپات (techspot)، دانشمندان در چین یک رابط مغز-رایانه ساخته اند که میزان رویکرد مداخله جویانه آن از دستگاه‌های رایانه‌ای موجود بسیار کمتر است. این دستگاه موسوم به اسپیرال‌ای بی سی آی (SpiralE BCI) است و طوری طراحی شده است که در داخل کانال گوش قرار می‌گیرد. این دستگاه از مواد منعطفی ساخته شده است و به لطف طراحی مارپیچی و منحصر به فرد آن در عملکرد شنیداری فرد استفاده کننده مداخله‌ای نمی‌کند. این دستگاه نسبت به نمونه‌های جایگزین خویش که با عمل جراحی کاشته می‌شوند مداخله کمتری دارد و از دستگاه‌هایی نظیر هدبند یا گوشی کلاهی فواید عملی بیشتری دارد.
این مزایا موجب می‌شود این دستگاه برای کاربرد‌های روزمره مناسب‌تر باشد به گفته تیم سازنده که در دانشگاه سینگوای پکن مستقر است عملکرد این دستگاه نشان می‌دهد دستگاه‌هایی که مانند این دستگاه طبیعی باشند می‌توانند با کاربری‌های عملی در زندگی ممزوج شوند.
از نمونه‌های کاربری عملی این دستگاه تبدیل اندیشه‌های افراد به متن، کنترل اشیای دیجیتال با کمک ذهن، یا حتی تقویت حافظه انسانی است. بسته به نگاه افراد، این کاربری‌ها ممکن است بسیار مورد توجه قرار گیرند یا موجب وحشت آنان شوند. این فناوری ممکن است جوهره تعریف ما از انسان را به چالش بکشد.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری