کد خبر:144673
پ

راه اندازی ۳۰۰ شغل درکاشان با طرح های بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با پرداخت ۸۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی ۳۰۰ شغل در این شهرستان ایجاد شده است.

۳۰۰ شغل با طرح های بسیج سازندگی در کاشان ایجاد شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سرهنگ دوم پاسدار سیدمحسن طاهری روز شنبه اظهار کرد: این تسهیلات در قالب وام‌های اشتغالزایی و کارآفرینی به متقاضیان برای ایجاد اشتغال خانگی و یا توسعه آن در زمینه‌های صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری و پرورش طیور پرداخت شده است.

وی، از پرداخت ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و سیسمونی در این مدت خبر داد و افزود: این تسهیلات در اختیار ۵۶ نفر از متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان بیان کرد: در هشت ماه گذشته ۶ هزار و ۴۲۹ بسته معیشتی و حمایتی در قالب کمک‌های مومنانه با همکاری گروه‌های بسیجی بین نیازمندان شهرستان کاشان توزیع شده است.

وی ارزش بسته‌های معیشتی را ۵۶ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این بسته‌ها شامل اقلام خوراکی و سایر کمک‌ها به جامعه آماری که در قرارگاه کمک مومنانه به ثبت رسیده، ‌توزیع شده است.

طاهری گفت: امسال هزار و ۵۰۰ بسته و بن ‌نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شده،ارزش این بسته‌ها سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: توزیع گوشت ۴۰۰ راس گوسفند و هشت هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است،در مجموع برای خرید این اقلام ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان، بیان کرد:پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال بابت بدهی و دیون زندانیان مالی غیرعمد، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک برای لایروبی چهار رشته قنات و ۱۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال خرید قیر از دیگر اقدام‌های بسیج سازندگی کاشان در سال جاری بوده است.

طاهری گفت:امسال ۲۷۸ نفر در طرح تابستانه آموزش رایگان دانش‌آموزان دهک ۱ تا پنج با همکاری اداره آموزش و پرورش و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشان بیش از یک هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

وی ساخت ۲ باب منزل برای مستضعفان، تعمیر، مرمت و تکمیل ۲۹ خانه برای محرومان، کمک برای تامین آب شرب روستایی، ترمیم و رنگ‌آمیزی پنج مدرسه، ساخت و تکمیل سه مسجد و پایگاه بسیج، تشکیل ۸۶ صندوق قرض‌الحسنه و برپایی ۵۵ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و مشاغل خانگی را از دیگر اقدام‌های بسیج سازندگی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان در سال‌جاری عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان شمار گروه‌های جهادی ثبت شده در کاشان را ۲۴۵ گروه بیان کرد و افزود:این گروه‌ها در سال‌جاری در مجموع ۴۴ اردوی جهادی برای محرومیت‌زدایی مناطق مختلف شهرستان به ویژه حاشیه‌ شهرها و مناطق مستضعف‌نشین انجام داده‌اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری