کد خبر:199686
پ

رئیس جمهور بعدی سیاست متعادل با شرق و غرب برقرار کند/ بایدن بهتر است یا ترامپ؟!

محمود واعظی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار تابناک درباره کدام رئیس جمهور در برابر ترامپ مناسب است اظهار کرد: ایران که نمی‌تواند با داشتن رابطه با تعداد کمی از کشور ها مانند چین و روسیه همه امورات خود را بگذراند ما باید با همه جای دنیا همکاری کنیم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم نخواهد بود | گجت نیوز

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمود واعظی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص ویژگی های رئیس جمهوری که در ایران باید به قدرت برسد تا بتواند مواضع خوبی علیه آمریکا اتخاذ کند، گفت: در ایران باید کسی رئیس جمهور شود که تجربه کارهای اجرایی را داشته باشد و فرد معتدلی باشد که بر اساس عقل تصمیم بگیرد نه بر اساس احساس و عوام فریبی و پوپولیستی .

وی افزود: بهرحال آمریکا با ایران دشمن است و حتی اگر بایدن هم رئیس جمهور شود بازهم وضع همین است و این دشمنی از بین نمی رود اما اگر ترامپ در آمریکا رئیس جمهور شود فشار بر ایران صد چندان می شود. 

این فعال سیاسی ادامه داد: در ایران باید دولتی روی کار بیاید که اکثریت مردم پشت آن باشد.دولت با حمایت مردم موفق می شود. اگر در ایران دولتی روی کار بیاید که یک اقلیت پشت آن باشد وضع خیلی بد می شود. 

رئیس جمهور انزوا طلبانه و پوپولیست نمی‌خواهیم

واعظی در ادامه با اشاره به انتخابات حداکثری و تاثیرات آن در حل مشکلات بیان کرد: اگر یک انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود و از این مشارکت بالا یک دولت به وجود بیاید و رئیس جمهور انتخاب شود قطعا مشکلات خارجی را خیلی بهتر حل می کند ضمن اینکه باید عقلایی و عقلانی تصمیم بگیرد.

وی در خصوص سیاست خارجی ایران تاکید داشت: در سیاست خارجی اساس منافع ملی و امنیت ملی است. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که بتواند با سیاست خارجی خود منافع ملی کشور را تامین کند دنبال رئیس جمهوری نیستیم که با کاری های انزوا طلبانه و پوپولیستی باعث بهم خوردن روابط ما با کشور های مختلف شود. 

رئیس دفتر سابق ریاست جمهوری در ادامه اذعان کرد: ایران که نمی‌تواند با داشتن رابطه با تعداد کمی از کشور ها مانند چین و روسیه همه امورات خود را بگذراند ما باید با همه جای دنیا همکاری کنیم. بالاخره ایران برای شکوفایی اقتصادش به یک بازار بزرگ صادراتی نیاز دارد و با درگیری با کشور ها، هیچ کشوری بازار صادراتی به ما نمی دهد و حتی روابط عادی ما هم با مشکل مواجه می شود.

وی در پایان در خصوص امید به ترمیم رابطه ایران با سایر کشور ها عنوان کرد: ایران کشوری نیست که بقیه کشور ها بتوانند آن را نادیده بگیرند، هم از نظر جمعیتی هم از نظر موقعیت ژئوپلیتیک و…ایران یک جایگاه ویژه در منطقه دارد و اگر حکمرانی ما در سیاست خارجی کمی متعادل تر شود و سیاستی داشته باشیم که ما بخواهیم با کشور های دنیا بر اساس منافع خودمان ارتباط برقرار کنیم قطعا سایر کشور ها هم سیاست‌های خود را تغییر می دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری