کد خبر:98382
پ

رئیسی: سال ۱۴۰۱ سال بیرون آمدن معادن از رکود است

رئیس جمهور با بیان اینکه معادن ما از رکود خارج شده است گفت: سال ۱۴۰۱ سال بیرون آمدن معادن از رکود است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، آقای رئیسی در مراسم روز صنعت و معدن در سالن اجلاس سران به مسئله معدن و معدن کاری اشاره کرد و افزود: ما برخی از استان‌های کشور مان را بهشت معادن می‌گویند. از این بهشت چقدر نصیب کشور می‌شود و نصیب اشتغال و ارزش افزوده می‌شود و در نهایت نصیب اقتصاد کشور می‌شود که قابل ارزیابی است.
وی با بیان اینکه معادن ما از رکود خارج شد گفت: با همتی که وجود دارد باید گفت که سال ۱۴۰۱ سال بیرون آمدن معادن از رکود است.
رئیس جمهور افزود: از مجموعه ۳ هزار معدن، ۲۷۰۰ معدن از بلاتکلیفی خارج شد و ۳۰۰ معدن دیگر نیز در حال بررسی‌های بسیار گسترده‌ای از ناحیه وزارت صمت است که ان شاالله این ۳۰۰ تا معدن نیز تکلیف و وضعیتشان مشخص می‌شود.
وی گفت: امروز معادن ما در استان‌های مختلف وقتی که سفر می‌کنیم، می‌گویند بهشت معادن است. بنده روز گذشته به کرمان سفری داشتم که یکی از جا‌های که می‌گویند بهشت معادن است، استان کرمان است. در همان مناطقی که بیشترین محرومیت را دارد، یعنی جنوب کرمان که معادن بسیاری در آنجا وجود دارد و شرکت‌های آمدند و ۱۰ – ۱۵ سال پیش قرار داد بستند و قرار بود آنجا را احیا کنند. اما کنون ۱۵ سال گذشته و نگاه کردیم دیدیم که به برخی از قرارداد‌ها عمل نشده است، نباید اینطور باشد.
آقای رئیسی گفت: امکان اینکه بتواند معادن ما فعال باشد کاملا وجود دارد برخی از موانع محلی وجود دارد که همه این‌ها قابل حل است. این‌ها با مسئولیت‌های اجتماعی که برای صنایع و معادن گذاشته شده و قانون نیز حق داده است می‌توان روستا‌ها و جاده‌های روستای را با همین درآمد آباد کرد و بچه‌های آن منطقه را به کار گرفت.
وی افزود: معادن ما آن بهشتی که از آن یاد می‌کنیم و واقعا نیز خداوند به این کشور مواهب بسیاری عنایت کرده است، با تلاش جهادی معدن کاران و با پیگیری ستادی وزارت صمت به نحوی فعال شود که موانع از پیش پا برداشته شود و همه این موانع و مشکلات قابل حل است و می‌شود با تصمیم گیری این مسائل را حل کرد.

منبع
صداوسیما
کلیدواژه : رئیسیرکود معادن
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری