کد خبر:123015
پ

رئیسی آمریکا را به چالش کشید

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جنس سخنان رییس جمهور در نقد یکجانبه‌گرایی آمریکا صریح، شفاف و بدون لکنت زبان بود و این می‌تواند در بین سخنرانی‌های ایراد شده بازتاب زیادی داشته باشد.

رئیسی، آمریکا را به چالش کشید/ سخنرانی رئیس جمهور صریح و شفاف بود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی در مورد اهمیت سفر رییس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل و بیان مواضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی، گفت: آیت‌الله رییسی در نطق سالیانه خود بیان داشت که ما در یک دوره سرنوشت‌ساز تاریخی قرار گرفته‌ایم. جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است و این مسیر غیرقابل بازگشت است این نکته مهمی بود که در نطق سالیانه ایراد شد و نظام سلطه به رهبری آمریکا را به چالش کشید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: قدرت نمایی آمریکا در منطقه با بیداری ملت‌ها و قطب‌بندی‌های جدید تضعیف شده است و اکنون این آمریکا نیست که حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند بلکه کشورهای جهان توانسته‌اند برای خود جایگاه تعریف کنند و آمریکا دیگر نمی‌تواند به یکجانبه گرایی فکر کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه باید هژمونی جدید شکل گرفته بین المللی را به گونه دیگر و با توجه به منافع همه کشورها تعریف کرد، گفت: آمریکا به این جمع بندی رسیده است که جمهوری اسلامی قدرت نفوذ منطقه‌ای و جهانی دارد و در قطب بندی‌های جدید جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سخنرانی رییس جمهور در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا صریح، شفاف و بدون لکنت بود به همین دلیل بازتاب زیادی یافت، گفت: ایران می‌تواند با یکجانبه‌گرایی آمریکا مقابله کند و تاکنون در این زمینه موفق بوده است. همچنین مقاومت‌ ملت‌های منطقه هم تصدیق‌کننده این ادعا است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس یازدهم با بیان اینکه رشد نفوذ قدرت‌هایی مانند چین و روسیه هم در تضعیف یکجانبه گرایی آمریکا تاثیر گذار است، اضافه کرد: اعلام موضع مقتدارانه، شفاف و واقعیت گرایانه ایران از سوی رییس جمهور مورد پذیرش جهانی است و دنیا هم می‌پذیرد که یکجانبه‌گرایی در حال افول است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری