کد خبر:136613
پ

دیدار بلینکن و گانتز/ حمایت دوباره وزیر خارجه آمریکا از حملات صهیونیست‌ها در غزه

وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای از دیدار آنتونی بلینکن و بنی گانتز وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی که اکنون در کابینه جنگ بنیامین نتانیاهو حضور دارد و حمایت دوباره وزیر خارجه آمریکا از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه خبر داد.

دیدار بلینکن و گانتز و حمایت دوباره وزیر خارجه آمریکا از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، در این بیانیه آمده است: بلینکن روز جمعه (به وقت محلی) در دیدار با گانتز ضمن تاکید مجدد بر حمایت واشنگتن از تل آویو، با وی درباره تلاش‌های خود برای آزادی حدود ۲۴۰ گروگان در غزه گفت وگو کرد.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همچنین با تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به راه‌حل دو کشوری، بر پیشبرد راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای مناقشه میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین تاکید کرده است.

بلینکن پیشتر و در دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز از جنایات این رژیم علیه مردم غزه حمایت کرده بود.

وی بدون اشاره به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و ظلمی که رژیم صهیونیستی به این ملت روا داشته است، مدعی شد: [رژیم] اسرائیل نه تنها حق دارد از خود دفاع کند بلکه وظیفه دارد این کار را انجام دهد تا مانع از تکرار حمله هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) شود.

بلینکن همچنین پیش از دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت وگو کرده بود.

وی در این دیدار نیز از کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست و تداوم محاصره این منطقه حمایت کرد؛ به طوری که دفتر نتانیاهو پس از این دیدار اعلام کرد که تصمیم درباره ممانعت از ورود سوخت به غزه تغییر نکرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری