کد خبر:82316
پ

دو فروند ناو جدید ساخت چین تحویل پاکستان شد

به تازگی دو فروند ناو جنگی جدید ساخت چین مجهز به جدیدترین فناوری و تسلیحات به ناوگان نیروی دریایی پاکستان پیوست، گامی جدید که بیانگر تعمیق همکاری‌های دفاعی-نظامی دو کشور است.

پاکستان دو فروند ناو جدید ساخت چین تحویل گرفت

به گزارش روز چهارشنبه ا۳۶۱ درجه ایران از روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان، مراسم الحاق ناوهای جنگی ساخت چین با حضور فرمانده نیروی دریایی این کشور و مقامات نظامی چین امروز در بندر «شانگهای» برگزار شد.

سال گذشته نیز ناوچه جنگی ساخت چین از سری AP-۰۵۴ مجهز به جدیدترین سیستم سلاح‌های سطحی، زیر سطحی و ضدهوایی به همراه ۱۰ فروند بالگرد از نوع سی-کینگ به ناوگان نیروی دریایی پاکستان پیوست.

براساس این گزارش، الحاق دو ناو جدید جنگی ساخت چین به طور قابل توجهی توانایی دفاع و بازدارندگی نیروی دریایی پاکستان را افزایش می‌دهد.

به گفته روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان، ناوهای جنگی قابلیت بالایی در جنگ الکترونیک و دفع هرگونه تهاجم و عملیات در شرایط مختلف جنگی را دارد.

تحلیلگران پاکستان الحاق ناوهای ساخت چین را مرحله ای بسیار مهم و حکایت از تعهد دو کشور برای افزایش همکاری‌های نظامی و دریایی عنوان کردند.

پاکستان دو فروند ناو جدید ساخت چین تحویل گرفت

اواسط آذرماه ۱۳۹۹ و در جریان سفر وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین به پاکستان، پیمان تقویت همکاری‌های دفاعی میان دو کشور امضا شد.

روابط اسلام‌آباد و پکن را می‌توان رابطه‌ای تاریخی و ریشه دار توصیف کرد که از ابتدای رقابت راهبردی با دهلی‌نو به عنوان موتور محرکه مهمی در آن نقش داشته است و همزمان فراز و نشیب بی‌وقفه در روابط شکننده آمریکا و پاکستان نیز عاملی در تقویت هر چه بیشتر روابط پاکستان با چین محسوب می‌شود.

دو کشور علاوه بر نقطه نظرات متعدد سیاسی و دیپلماتیک، در سال‌های گذشته روابط نظامی – امنیتی گسترده‌ای را برقرار ساخته‌اند. به عنوان مثال پاکستان تنها کشور خارجی است که در خاک چین با این کشور مانورهای مشترک نظامی برگزار کرده و همچنان برنامه‌های مشترک گسترده‌ای را به پیش می‌برد.

دی ماه سال گذشته نیروی دریایی پاکستان بر اساس قرارداد دفاعی که میان این کشور و چین به امضا رسیده، ساخت نخستین زیردریایی کلاس هنگور را آغاز کرد.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستورالعمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری