کد خبر:96182
پ

دولت سیزدهم دیپلماسی التماسی را به دیپلماسی مقتدرانه تبدیل کرد

دقایقی پیش نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی التماسی دولت قبل را به یک دیپلماسی فعال و مقتدرانه، هوشندانه و مبتنی بر اصول، باورها و ارزش های اعتقادی و انقلابی تبدیل کرد.

نماینده مجلس: دولت سیزدهم دیپلماسی التماسی را به دیپلماسی مقتدرانه تبدیل کرد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ابرهیم عزیزی یکشنبه افزود: امروز مسیری که در کشور در پیش گرفته شده یک مسیر عزتمندانه همراه با رویکرد مقتدرانه و عمل گرایانه و به دور از شعار زدگی است.

وی ادامه داد: دولت قبل تمام امور کشور را به برجام گره زده بود، وزارت امور خارجه ما تعطیل بود و تنها چیزی که در آن سال ها دیدیم یک پروژه شکست خورده برجامی بود، بسیاری از مسایل مهم و زیربنایی کشور به برجام گره زدند شد و حتی اعلام کردند که داشتن آب آشامیدنی هم به برجام و پذیرش آن بستگی دارد.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این یک اشتباه راهبردی بود که دولت قبل مرتکب شد و کشور را وارد یک جاده یک طرفه و بن بست غرب کرد و کشورهای همسایه، پیمان های منطقه‌ای و بین المللی و بسیاری از فرصت های بین المللی را کنار گذاشت که این یک اشتباه فاحش بود.

عزیزی بیان کرد: در انتها هم دیدیم که ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا برجام را پاره کرد و غربی ها به هیچ یک از تعهدات خودشان عمل نکردند و کشور عملا دچار یک مشکل بزرگ در حوزه های ارزی، زیرساختی و مسایل مهم زیربنایی و سایر حوزه ها شد.

وی افزود: در پایان دولت دوازدهم تولید محصول استراتژیک گندم در کشور از ۱۲ میلیون تن نیاز کشور به سه میلیون تن رسید و مابقی نیاز کشور از خارج تامین می شد در حالی که امروز در این زمینه گام های خوبی برداشته شده و پیش بینی می شود که تولید گندم به مرز ۱۰ میلیون تن برسد.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این بدان معناست که دولت قبل تمام امور را به یک پروژه شکست خورده به نام برجام گره زد و با گرایش به سمت غربی ها سایر ظرفیت ها را نادیده گرفت.

تعامل خوب مجلس و دولت

عزیزی، سطح تعامل بین مجلس و دولت را خوب توصیف کرد و افزود: همه اقدامات و تحولات بیانگر این است که حرکت دولت حرکتی با برنامه، حساب شده و مبتنی بر منطق و نگاه درست به ظرفیت های داخلی و برگرفته از انتخاب صحیح و هوشمندانه مردم است.

وی ادامه داد: امروز همه باید بپذیریم که یک مجموعه واحد هستیم و همه جریان های سیاسی اگر اصول انقلاب اسلامی را بپذیرند و در چارچوب آن حرکت کنند و نقدهای منصفانه را بگویند و نقدهای غیر منصفانه را کنار بگذارند، شاهد خلق فرصت های خوبی برای پیشرفت کشور خواهیم بود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری