کد خبر:134386
پ

دمیتری مدودف: مسکو برای مقابله با گسترش حضور ناتواقدامات نظامی اتخاذ کرد

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو برای مقابله با گسترش حضور ناتو در مرزهای این کشور، مجموعه‌ای از اقدامات نظامی را اتخاذ کرده است.

مدودف: روسیه اقدامات نظامی را برای مقابله با ناتو اتخاذ کرده است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مدودف چهارشنبه اظهار کرد: اوضاع در دنیا و در اطراف روسیه همچنان پرتنش است. این مساله در مورد منطقه محل عملیات ویژه نظامی و کشورهای همسایه ما صدق می‌کند؛ یعنی جایی که ناتو همواره در حال تقویت حضور نظامی خود است.

وی افزود: مجموعه‌ای از اقدامات برای تقویت نیروهای مسلح روسیه به منظور حفاظت کافی از استقلال و امنیت کشور اتخاذ شده است.

مدودف گفت: قصد داریم سال آینده یک واحد ارتش دیگر، هفت لشکر، ۱۹ تیپ، ۴۹ هنگ و یک ناوگان کوچک دیگر ایجاد کنیم.

وی پیشتر با تاکید بر اینکه اثبات همدستی غرب با اوکراین در جنگ علیه روسیه به مسکو حق به راه انداختن جنگ علیه هر یک از کشورهای عضو ناتو را می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بسیار غم‌انگیز و تاسف‌بار است، افسوس که پیشگویی درباره آخرالزمان روز به روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

مدودف درباره خطر آغاز جنگ جهانی سوم هشدار داد و افزود: صادقانه بگویم، به طور قطع بهتر بود آنها [سیگنال‌ها] را می‌شنیدند. در هر صورت جهان مجبور نبود با تهدید جنگ جهانی سوم روبرو شود. در واقع اینجاست که مخالفان ما فعالانه همه را تحت فشار قرار می‌دهند.

رئیس جمهوری پیشین روسیه با اشاره به آنکه درگیری در اوکراین موضوعی در مقیاس جهانی است، گفت: آمریکا [از درگیری در اوکراین] پول در می‌آورد، اروپا ضرر می‌کند و کل جهان در تنش است. از این منظر تا حدی این درگیری به یک مساله جهانی و درگیری جهان‌ها و مناقشه‌ای بر سر موجودیت کل سیاره تبدیل می‌شود.

منبع
ایرنا
کلیدواژه : مددوفمسکوناتو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری