کد خبر:107833
پ

دعوت بغداد از مقامات اربیل!

در بغداد چه خبر است؟

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، وزارت سازندگی و مسکن عراق از دولت اقلیم کردستان عراق برای مشارکت در کنفرانس بین المللی آب دعوت کرد.

وزارت سازندگی و مسکن عراق از دولت اقلیم کردستان عراق برای مشارکت در کنفرانس بین المللی آب دعوت کرد.

به گزارش رووداو، نبیل الصفار، سخنگوی وزارت بازسازی و مسکن عراق گفت که از اقلیم کردستان برای مشارکت در این کنفرانس دعوت شده است.

وی افزود که وزیر شهرداری ها، وزیر کشاورزی اقلیم کردستان، مدیرکل سدها، مدیرکل منابع آبی و مدیران ادارات آب در استان های اقلیم کردستان برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده اند.

عراق دوم ماه اوت ۲۰۲۳ میزبان کنفرانسی بین المللی پیرامون آب است که با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق برگزار می شود.

پیش از این سخنگوی وزارت بازسازی عراق گفته بود که این وزارتخانه دوم ماه اوت و برای یک روز میزبان کنفرانسی با حمایت یونیسف و با مشارکت شماری از سازمان های بین المللی است.

الصفار توضیح داده بود که این کنفرانس با هدف تمرکز بر چالش های مدیریت آب در عراق و همچنین تعیین اولویت های مرتبط با تدوین نقشه راه برای یکپارچه سازی منابع آب در سطح دولت علاوه بر بررسی مساله فاضلاب و استراتژی ها برای استفاده مجدد از آن در راستای پاسخ به نیازهای کنونی و آتی برگزار می شود.

بخش اعظم آب های عراق از منابع آب های مشترک با کشورهای همسایه تأمین می شود و عراق همواره این کشورها را به عدم همکاری در تأمین حق آبه عراق متهم کرده است.

در این میان، پدیده بیابان زایی به یک پدیده مهم زیست محیطی در عراق تبدیل شده و بر اساس گزارش سازمان ملل، عراق یکی از ۵ کشور جهان است که بیشترین تأثیر را از تغییرات اقلیمی پذیرفته است.

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری