کد خبر:138321
پ

در پی گلوله‌باران دونتسک بیش از ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند

در پی گلوله‌باران شهر دونتسک که توسط ارتش اوکراین و با استفاده از سامانه‌های موشکی هیمارس انجام شد، بیش از ۲۰ نفر از ساکنان غیرنظامی این شهر جان خود را از دست داده و تعداد زیادی از اهالی آن نیز مجروح شدند.

آمار کشته‌شدگان گلوله‌باران شهر دونتسک به بیش از ۲۰ نفر افزایش یافت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، الکسی کولمزین شهردار دونتسک اعلام کرد: ارتش اوکراین در جریان گلوله‌باران این شهر از سامانه‌های موشکی هیمارس اهدایی کشورهای غربی استفاده کرده است.

وی افزود: در پی گلوله‌باران شهر دونتسک، ساختمان اداره کار و حمایت اجتماعی واقع در منطقه وروشیلوفسکی این شهر مورد هدف قرار گرفت و سقف آن فرو ریخت.

کولمزین با اشاره به اینکه در لحظات ابتدایی پس از مورد هدف قرار گرفتن این ساختمان، تعداد کشته‌شدگان ۶ نفر تخمین زده شد که همگی از شهروندان غیرنظامی شهر دونتسک بودند، یادآور شد: پس از عملیات آواربرداری و به دنبال گلوله‌باران‌های بعدی این شهر توسط ارتش اوکراین، در حال حاضر آمار غیرنظامیان کشته شده در حمله موشکی اوکراین به حداقل ۲۰ نفر افزایش یافته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری