کد خبر:171257
پ

در نشست مسکو درباره حل اختلاف‌ میان فلسطینی‌ها توافق شد

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین گفت: آمریکا و طرف‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا مسئله «روز پسا جنگ غزه» را ابزار و دستاویزی برای فرار از مسئله وضعیت فعلی «امروز جنگ» قرار دهند.

  به گزارش­ ۳۶۱ درجه ایران، «مصطفی البرغوثی»، دبیر کل ابتکار ملی فلسطین، درباره نتیجه‌ها و دستاورد‌های نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در مسکو گفت: در این نشست درباره مسائل و موضوع‌های گوناگون به توافق رسیدیم که نخستین آنها لزوم پیوستن جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) است.

البرغوثی افزود: درباره نکته اولی که در نشست مسکو درباره آن توافق به دست آمد، به طور قطع زمینه و شرایط را برای بازآرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) فراهم می‌سازد.

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد: نشست مسکو ضربه‌ای به تلاش‌ها برای تثبیت و تداوم اختلاف‌ها و شکاف در عرصه داخلی فلسطین و انزوای مقاومت وارد کرد، چون انزوا و نابودی مقاومت فلسطین یکی از هدف‌های اصلی و اساسی آمریکاست.

او خاطرنشان کرد: آنچه اتفاق افتاد، اینکه باید روی سه موضوع تاکید کنیم که شامل «ادامه مبارزه و نبرد در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی»، «خودداری از منزوی و کنار گذاشتن هیچ یک از گروه‌های فلسطینی» و نیز «تلاش برای توقف حمله‌ها و تجاوزگری‌های اسرائیل» می‌شود.

البرغوثی گفت: گفتگو‌ها میان گروه‌های فلسطینی ادامه خواهد داشت و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در مرحله بعدی، به همبستگی و یکپارچگی دست یابیم.

او همچنین گفت: آمریکا و طرف‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا مسئله «روز پسا جنگ غزه» را ابزار و دستاویزی برای فرار از مسئله وضعیت فعلی «امروز جنگ» قرار دهند.

مصطفی البرغوثی تصریح کرد: بر این مسئله توافق شد که دولت آینده فلسطین مورد قبول و پذیرش همه گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی باشد و میان غزه و کرانه باختری رود اردن هیچ گونه تفکیک و جدایی وجود نداشته باشد.

او خاطرنشان کرد که در نشست مسکو همچنین بر سر این مسئله توافق شد که از تلاش‌ها و اقدام‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای تحمیل یک رژیم مزدور (دست نشانده) در نوار غزه جلوگیری شود و از هیچ تلاشی برای شکست طرح نتانیاهو دریغ نخواهیم کرد.

البرغوثی گفت: هیچ عجله‌ای برای تشکیل دولت جدید فلسطین وجود ندارد و پیش از تشکیل این دولت باید تضمین‌هایی مبنی بر اینکه دولت آینده مسئول کنترل و اداره نوار غزه و کرانه باختری خواهد بود، حاصل شود.

دبیر کل ابتکار ملی فلسطینی تاکید کرد: مسئله مهم و اساسی در شرایط کنونی توقف حمله‌ها و تجاوزگری‌های اسرائیل، پایان گرسنگی ساکنان غزه و فرستادن کافی کمک‌های بشردوستانه به این منطقه است.

البرغوثی درباره مسئله مبادله اسیران میان حماس و اسرائیل گفت: تا زمانی که تجاوز اسرائیل به نوار غزه کاملا متوقف نشود و اسیران فلسطینی آزاد نشوند، مبادله اسیران انجام نخواهد گرفت.

او در ادامه گفت که اسرائیل باید تاوان سنگین حمله‌ها و تجاوزگری‌های خود به غزه و خرابی‌ها و ویرانی‌های گسترده در این منطقه را بپردازد.

البرغوثی تاکید کرد: اگر آمریکا می‌خواست که اسرائیل را کنترل و مهار کند، به آسانی قادر به انجام این کار بود.

او در ادامه گفت که ملت فلسطین تاوان سنگینی پرداخت کرده است و فداکاری‌های مردم نباید پایمال شود.

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد که ما در جهانی چند قطبی به سر می‌بریم و به سود ماست از ظرفیت‌های تمام کشور‌های حامی حقوق ملت فلسطین استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری