کد خبر:82735
پ

در آینده جنگ با متجاوزان فرا سرزمینی خواهد بود!

دقایقی قبل وزیر دفاع یمن،گفت: اگر ائتلاف بخواهد در آینده به تجاوز خود ادامه دهد، جنگ بعدی با متجاوزان در یمن نخواهد بود بلکه به عمق کشورهای متجاوز کشیده خواهد شد.

وزیر دفاع یمن: جنگ آینده با متجاوزان فرا سرزمینی خواهد بود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن امروز جمعه به نقل از سرلشگر «محمد ناصر العاطفی» نوشت: یمن در طول تاریخ به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک حیاتی در قلب جهان مورد طمع متجاوزان و استعمارگران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نتوانست بقای خود در سرزمین اشغالی یمن را ادامه دهد، افزود: این نشان می‌دهد در صورتی که ائتلاف بخواهد در آینده به تجاوز خود ادامه دهد، جنگ به یمن محدود نخواهد شد بلکه به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز منتقل خواهد شد.

وزیر دفاع یمن که در نشست فصلی فرماندهان و افسران نیروی دریایی و پدافند ساحلی این کشور، سخن می‌گفت، اظهار داشت: برنامه‌های متجاوزان برای اشغال یمن در طول تاریخ از طریق تنگه باب المندب و سواحل گسترده یمن در امتداد دریای سرخ، دریای عرب و خلیج عدن تا اقیانوس هند بوده است.

سرلشکر العاطفی گفت: اما این بار تلاش جدید متجاوزان و استعمارگران با شکست مواجه شد، با سرافکندگی شکست خوردند و در سایه اصرار و عزم مردم و نیروهای مسلح ما برای شکست اشغالگران و ستون‌های دست نشانده آن‌ها دشمنان یمن نمی‌توانند به اشغالگری یمن ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه متجاوزان و مزدوران آن‌ها در جریان اشغال شهر عدن و استان‌های جنوبی و شرقی یمن و سپس الحدیده همراه با نیروهای استعمارگر صهیونیستی – آمریکایی – غربی سعی در اجرای طرح استعماری انگلیس داشتند، افزود: به فضل الهی و درایت رهبری انقلاب و پایداری و شجاعت نیروهای مسلح و حمایت مردم شریف و وفادار که در کنار موسسات نظامی ایستادند، تیرهایی در چشم و گلوی متجاوزان و اشغالگران فرو رفت که از آن به سختی درسی گرفتند و آن را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع یمن اظهار داشت: عقب نشینی نیروهای متجاوز و مزدوران آن‌ها از تعدادی از مناطق الحدیده پس از آن انجام شد که ضربات دردناکی دریافت کردند و آنچه تاکتیک عقب نشینی می‌خوانند، سرپوش گذاشتن بر شکست‌ها و ناکامی مفتضحانه آن‌ها است.

سرلشگر العاطفی ادامه داد: رهبر انقلاب و مسئولان سیاسی و نظامی یمن، اول برای رضای خدا که به پیامبرش فرمود چنانچه به صلح متمایل شدند پس به صلح متمایل شوید و دوم به خاطر مردم و سوم برای اتمام حجت به کشورهای متجاوز که همچنان در حال تعلل و فریب و دروغگویی به مردم یمن هستند، مذاکره با کشورهای متجاوز را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای ائتلاف متجاوز صادق شوند ما پیروز خواهیم شد و اگر دروغ بگویند هم ما پیروز خواهیم شد، اظهار داشت: باتوجه به روحیه و آمادگی بالای نیروهای دریایی و پدافند ساحلی ما، نبرد بعدی در یمن باقی نخواهد ماند بلکه به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز منتقل خواهد شد.

وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز و مزدوران آن‌ها برای خدشه وارد کردن به ثبات و استواری مردم به روش‌های اطلاع‌رسانی نادرست و جنگ رسانه‌ای روی آورده اند، افزود: این روش‌های خصمانه توسط رسانه‌های ملی که مثلث قوی در استواری، آگاهی‌رسانی و مقابله با هجمه‌های خصمانه متعدد علیه مردم یمن هستند، افشا و تکذیب شد.

سرلشگر العاطفی تاکید کرد که آنچه در احیای حقوق به سرقت رفته مردم یمن از طریق راه حل سیاسی به دست نیامد، از راه‌های دیگری محقق خواهد شد.

یمن طی بیش از هشت سال گذشته شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری این کشور، بود که این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به قبول آتش بس شدند.

به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از آن دو دوره تمدید و تحت نظر صلیب سرخ تعدادی از اسیران دو طرف مبادله شدند.

محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله نیز درخصوص شروط این گروه برای آتش بس دوباره در یمن اعلام کرد که هرگونه راه‌حل جنگ یمن باید مستلزم پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای نفتی و گاز براساس بودجه سال ۲۰۱۴، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و جاده‌ها و نیز آزادی تمام اسیران و حل کامل موضوع بشردوستانه باشد.

پس از آن یک هیات عربستانی شامگاه شنبه (۱۹ فروردین ماه) وارد صنعا شد. این سفر بی‌سابقه و نخستین سفر یک هیات عربستانی به صنعا پس از آغاز جنگ علیه یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ بود، طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود که آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین نکته از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت‌هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری