کد خبر:96961
پ

درخواست مقابله با شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی از سوی حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار مقابله فلسطینیان و کشورهای عربی و اسلامی با طرح جدید شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد.

حماس خواستار مقابله با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، از خبرگزاری سما فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: موافقت اشغالگران با ساخت حدود ۶ هزار واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری، تجاوزی آشکار است که اتحاد تلاش‌های فلسطینی و عربی برای مقابله با آن را می‌طلبد.

حماس افزوده است: موافقت امروز مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ساخت حدود ۶ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری جنایت و تجاوز آشکاری است که توسط اشغالگران علیه مردم و سرزمین ما آغاز شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: همزمانی تصمیم شهرک سازی با افزایش جنایات شهرک نشینان در روستاها و شهرهای کرانه باختری به ویژه در ماه‌های اخیر، می‌طلبد که صفوف و نگاه خود را متحد کرده و روی قدرت مردم خود و حمایت امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان حساب باز کنیم تا سرزمین مقدس خود را از اشغال اشغالگران آزاد کنیم و خواسته‌های ملت ما برای آزادی و بازگشت به سرزمین خود را محقق سازیم.

شورای عالی برنامه ریزی و سازندگی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با ساخت پنج هزار و ۶۲۳ واحد شهرکی غیرقانونی در کرانه باختری موافقت کرد.

این طرح درحالی تصویب شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۳۱ خرداد برای سرپوش گذاشتن بر شکست نظامی و امنیتی تل آویو و راضی کردن صهیونیست‌های ساکن شهرک «عیلی» که شاهد عملیات ضد صهیونیستی بود، با احداث یک هزار واحد دیگر در آن موافقت کرده بود.

منابع خبری رژیم صهیونیستی در این باره گزارش دادند که نتانیاهو نخست‌وزیر و بزالل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم اسرائیل با ساخت فوری یک هزار واحد شهرکی جدید در شهرک صهیونیست نشین «عیلی» موافقت کردند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و شهر قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۴۵۰ شهرک صهیونیست نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در آن‌ها ساکن هستند.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری