کد خبر:198624
پ

درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای تحریم وزیر تندرو صهیونیست

یک سناتور آمریکایی از رئیس‌جمهور کشورش خواست تا وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را به دلیل سیاست‌هایش علیه فلسطینیان تحریم کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران «کریس ون هولن» سناتور دموکرات آمریکایی در جریان جلسه استماع سنا با «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده خواستار تحریم وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شد.

وی گفت از تصمیم دولت واشنگتن برای صدور فرمان اجرایی به منظور اعمال تحریم‌های خاص علیه صهیونیست‌هایی که صلح، امنیت و ثبات در کرانه باختری را تضعیف می‌کنند، استقبال می‌کند.

این سناتور افزود: وزیر دارایی اسرائیل تلاش می‌کند مانع از بازگرداندن درآمدهای مالیاتی مقامات فلسطینی که توسط اسرائیل جمع‌آوری می‌شود، به تشکیلات خودگردان فلسطین ‌شود، درحالی‌که می‌گوید دارای یک وظیفه بسیار مهم برای نظارت بر کرانه باختری است.

هولن تصریح کرد: من فکر می‌کنم تحریم او کار درستی است که باید انجام دهیم تا سیگنالی درباره نوع بی‌ثباتی که او ایجاد می‌کند، ارسال کنیم.

او در ادامه از «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش‌هایش برای از بین بردن تشکیلات خودگردان و فعال کردن خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست و گسترش شهرک‌سازی غیرقانونی بر خلاف سیاست‌های ایالات متحده و تل‌آویو انتقاد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، سناتور هولن همچنین گفت اسموتریچ نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشته و به او گفته که تشکیلات خودگردان باید سقوط کند. به گفته هولن، این «نقض آشکار سیاست‌های ایالات متحده و دست‌کم چیزی است که من از سیاست‌های کابینه اسرائیل برداشت کرده‌ام. بنابراین، من بر این باورم که دولت آمریکا باید تحریم او را بررسی کند و من توصیه می‌کنم که این کار را انجام دهد.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در پاسخ تنها گفت با نگرانی این سناتور دموکرات در مورد اتفاقاتی که در کرانه باختری می‌گذرد، هم‌نظر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری